Behalve natuurlijk de eer van ons kleine landje:

Winnen van een WK zet Nederland "op de kaart"je gelooft het of niet, dit soort sportieve overwinningen hebben een gunstige invloed op onderhandelingen. Het is een soort "reclame" voor Nederland (goede reclame wel te verstaan).

Dit is ook de reden waarom er vaak door een land in geinvesteerd wordt om goede sporters te "kweken".

Het komt ook weer wat overeen met het organiseren van een EK / WK, ook hierdoor komt Nederland op de markt, echter komen hierbij vaak nog inkomsten vanuit reclame en natuurlijk zet het Nederlandse bedrijven aan het werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pluseen

Andere antwoorden (9)

Dat is het winnen zelf en de onsterfelijke eer die er aan verbonden is zoals met alle wedstrijden begrijp je wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat men eindelijk weer eens te boek staat als wereld kampioen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weer?
Voor de spelers om stinkend rijk te worden en als Nederland het voetbal met een klompenbal te kunnen beëindigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan er echt tegen dat geld erbij word gehaald. Ze vinden het belangrijk om te winnen dat zie je aan de emotie. Als ze winnen dan krijgen ze per speler naar schatting 250000 euro als je dat vergelijkt met bijv. Robben dan verdient hij bij zijn club alleen al anderhalve ton per week. Waarom zou hij clubbelang dan ondergeschikt maken aan landsbelang?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rick, leuk dat je stelt dat je er echt tegen kan dat geld erbij wordt gehaald: natuurlijk speelt poen bij profs een heel belangrijke rol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

Eeuwige roem. Hoe lang die ook moge duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De doelen op het WK hebben allemaal exact hetzelfde formaat. Er is er dus niet één de grootste. Verder worden ze niet ingezet als prijs; je kunt ze dus niet winnen.

Een doel van een speler kan zijn, om met goed spelen, clubs er van te overtuigen dat ze hem een hele goede aanbieding moeten doen. Financieel kunnen verbeteren op de transfer markt dus. En het is een eer om voor je land uit te mogen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het doel van alle ploegen op het WK is inderdaad winnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk land dat deelneemt aan het WK, heeft een door hen zelf afgesproken doelstelling voor ogen. Sommige landen hebben niets te verliezen op het WK, behoudens het etaleren van spelers die gaarne hogerop willen in de internationale clubwereld.

Op de tribunes zitten enorm veel scouts die van hun club de opdracht hebben meegekregen om voor versterking of investering te zoeken. Dat geldt dus voor de mindere goden acterend op een WK.

Ik ben van mening dat er leuke contracten klaarliggen voor spelers die via hun nationale elf, zichzelf in de smaak spelen, om bij een topclub te gaan spelen.

Voor de grotere voetballanden is het puur prestige. Meestal hebben de spelers van de nationale elf van deze landen een ruim financieel contract met een Europese topclub. Veelal zijn de spelers meervoudig miljonair.

Toch willen deze landen allemaal wereldkampioen worden, omdat ze allemaal het ego hebben, de beste te zijn. Dat kun je wel zeggen, maar aantonen middels een wereldtitel is natuurlijk het summum van elke nationaal elftal.

Financieel gezien levert het de spelers een leuke bonus op, maar ook niet meer dan dat. Verdere onderhandelingen in clubverband, zullen ook meer gewaardeerd worden als je een speler bent van het elftal dat wereldkampioen is geworden. Het vereenvoudigt contractverlengingen.

Meestal is de euforie van de bevolking van een bepaald land, vele malen hoger dan de euforie bij de spelers, zo ook de deceptie bij een vroegtijdige uitschakeling.

De spelers geven een interview dat het 'jammer' is dat ze 'meer hadden verwacht', en gaan huns weegs, op vakantie, de teleurstelling rust bij het 'gepeupel'.

Voor Nederland zou het betekenen dat er iets meer erkenning komt internationaal voor de spelers, de meeste landen weten namelijk dat Nederland een top-land is in de voetballerij, maar dat ze het nooit hebben kunnen aantonen met een wereldtitel. Dat stigma zijn ze dan kwijt, maar ze gaan er echt niet beter op voetballen.

De onderhandelingen voor een organisatie van een groot toernooi wordt iets makkelijker, als je wint heb je vrienden, en ijzer smeedt het beste als het heet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de eer dat je de beste bent waarschijnlijk