Stel ajax 1 gaat naar de kkd wat gebeurd er dan met jong ajax?

6 maanden geleden
in: Voetbal
SentWierda
6 maanden geleden
Eenzelfde soort vraag is: stel Jong Ajax promoveert naar de Eredivisie, wat gebeurt er dan?
redhouse
6 maanden geleden
Jong Ajax kan niet promoveren.

Antwoorden (2)

Dan wordt jong Ajax uit de eerste divisie / keuken kampioen divisie gehaald. Er mogen geen twee elftallen van dezelfde club in 1 competitie meedraaien. Dit om competitievervalsing te voorkomen.
AlphaLimaSierra
6 maanden geleden
Dan degradeert automatisch Jong Ajax naar de Tweede Divisie, tegenwoordig Betnation Divisie genoemd.
Artikel 10 van de KNVB:
Ingeval een eerste elftal van een betaaldvoetbalorganisatie, die met haar tweede elftal deelneemt aan de eerste divisie seizoen 2023/'24, degradeert uit de eredivisie 2023/'24, dan zal het betreffende tweede elftal rechtstreeks degraderen uit de eerste divisie.
6 maanden geleden