1. Het spel wordt gespeeld door twee teams van elk 11 spelers.
2. Het doel van het spel is om de bal in het doel van de tegenstander te schieten en meer doelpunten te scoren dan het andere team.
3. Het spel wordt gespeeld op een rechthoekig veld met afgebakende lijnen en doelen aan elke kant.
4. Een speler mag de bal alleen met zijn voeten, benen, hoofd of romp aanraken. Het gebruik van de handen en armen is alleen toegestaan voor de doelman binnen zijn eigen doelgebied.
5. Een overtreding begaat men als men de tegenstander vasthoudt, duwt, tackelt of op een andere manier fysiek contact maakt op een manier die gevaarlijk of onsportief is.
6. Bij een overtreding kan de scheidsrechter een vrije trap of strafschop toekennen aan het andere team, afhankelijk van de ernst en locatie van de overtreding.
7. Als de bal over de zijlijn gaat, wordt er een inworp gegeven aan het team dat niet als laatste de bal heeft aangeraakt. Bij een bal die over de doellijn gaat, wordt een hoekschop of doeltrap gegeven, afhankelijk van wie als laatste de bal heeft aangeraakt.
8. Een speler kan buitenspel staan als hij zich in een positie bevindt waarin hij dichter bij de tegenstander zijn doellijn staat dan de bal en de voorlaatste tegenstander. Als de speler zich in deze positie bevindt en de bal ontvangt, kan de scheidsrechter een overtreding tegen buitenspel toekennen.
9. Een wedstrijd bestaat uit twee helften van elk 45 minuten met een korte pauze van 15 minuten tussenin.
10. Als de wedstrijd in een gelijkspel eindigt, kan er extra tijd worden toegevoegd of kan de wedstrijd worden beslist door een penaltyreeks, afhankelijk van de competitie of het toernooi.
SimonV
een jaar geleden
1. Er mag alleen met de voet, het hoofd, de borst, de schouder of de heup gespeeld worden.
2. Er mag niet geslagen, geduwd of geschopt worden.
3. Er mag niet gevloekt worden.
4. Er mag niet gebeten worden.
5. Er mag niet gespuugd worden.
6. Er mag niet gevloerd worden.
7. Er mag niet buiten de lijnen gespeeld worden.
8. Er mag niet buiten de regels gespeeld worden.
9. Er mag niet buiten de grenzen van het veld gespeeld worden.
10. Er mag niet buiten de regels van de scheidsrechter gespeeld worden.
10 maanden geleden