Ja, alle spelers die bij het laatste fluitsignaal op het veld staan (dus ook de keepers) mogen penalty's nemen.
een jaar geleden
Hij mag een strafschop nemen.
Met uitzondering van een wisselspeler voor een geblesseerde doelverdediger, die niet in staat is om verder te gaan, komen alleen de spelers die aan het eind van de wedstrijd op het veld stonden of er tijdelijk af waren (blessure, uitrusting in orde maken etc.), in aanmerking om de strafschoppen te nemen.
Een doelverdediger die niet in staat is om verder te gaan, voor of tijdens de strafschoppenserie, mag worden vervangen door een speler die werd uitgesloten om de beide teams op een gelijk aantal spelers te brengen, of door een opgegeven wisselspeler mits het team nog niet het maximum aantal wissels heeft gebruikt. De vervangen doelverdediger neemt echter verder niet meer deel en mag geen strafschop nemen.
een jaar geleden