Is er een overzichtelijke site voor het WK-standen? Zie verdere uitleg.

Er zijn natuurlijk genoeg sites te vinden met de actuele uitslagen per poule. Daar zijn ook al genoeg vragen over gesteld.

Ik ben specifiek op zoek naar een site waarin expliciet staat vermeld wie er doorgaat op basis van verschillende uitslagen van de laatste twee poulewedstrijden.

Dus bijvoorbeeld een verhaaltje: als ploeg X wint van ploeg Y, dan moet ploeg Z tegen ploeg A dit doen. Alleen als situatie B zich voordoet, kan ploeg A nog doorgaan. Etc.

Ik zit me namelijk telkens kapot te rekenen met punten, doelsaldi, etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K

Het beste antwoord

Ik wil dat verhaaltje graag schrijven voor je, maar GV heeft een maximum aantal tekens per antwoord.

Goed, ik ga een poging wagen. Eerst de makkelijke poules:
Groep E:
Nederland gaat sowieso door, waarschijnlijk als groepswinnaar, tenzij Japan of Denemarken met heel veel doelpunten verschil gaan winnen van elkaar en Nederland verliest.
Japan en Denemarken gaan samen uitmaken wie er ook doorgaat. In principe gaat de winnaar van dat duel door. Bij een gelijkspel zal Japan doorgaan.

Groep G:
In principe zou je kunnen stellen dat Brazilie en Portugal beiden doorgaan. Ivoorkust kan alleen nog maar doorgaan als het met 7-0 wint van Noord-Korea terwijl Portugal dan met 3-0 moet verliezen van Brazilie (of 8-0 tegen 2-0 etc).
Brazilie en Portugal spelen tegen elkaar. De winnaar van dat duel wordt eerste in de groep. Bij gelijkspel wordt Brazilie groepswinnaar.

Groep H:
Honduras is uitgeschakeld. De rest is lastiger: Chili en zwitserland spelen tegen elkaar. Wint spanje met meer dan 1-0 van Chili, dan zijn zij groepswinnaar. Wint Chili, dan is Chili groepswinnaar. Bij een gelijkspel is Chili door als groepshoofd en moet Spanje hopen dat Zwitserland niet wint, want anders is Zwitserland door.
Zwitserland moet in ieder geval minimaal met 2-0 winnen wil het überhaupt een kans maken op de volgende ronde.

Groepen C & F:
Daar ga ik mijn handen even niet aan branden, daar kan in principe iedereen de volgende ronde nog bereiken. Om dat compleet uit te schrijven, dat alleen kost me al meer dan 2500 tekens.

Groep D: Bij gelijkspel tussen Duitsland & Ghana is in ieder geval Ghana door. Duitsland is dan afhankelijk van de wedstrijd Servie-Australie. Wint Servie die, dan gaat Servie door. Wint Australie die, dan zal Duitsland doorgaan, tenzij Australie echt met heel grote cijfers wint, maar dat zie ik zo niet gebeuren.
Wint Duitsland van Ghana, dan gaat Duitsland door.
Verliest Duitsland van Ghana, dan moet het hopen dat Servie & Australie gelijkspelen, anders zal de winnaar van die wedstrijd doorgaan ipv Duitsland.

Hoeveel doelpunten precies gescoord moeten worden, dat kun je zelf wel bekijken door de doelsadli te vergelijken.
Een leuke site hiervoor is:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is geen enkele site waar het verhaaltje opstaat wat jij bedoelt.
Komende 25 juni worden de laaste poulewedstrijden gespeeld.
Dan heeft elk land 3 wedstrijden gespeeld.
En dan word defenitief wie er door is naar de achtste finale en word uitgeschakeld.

Zojuist was poule A klaar met de poule wedstrijden.
Uruguay is eerste geworden & Mexico 2e.
Frankrijk & Zuid-Afrika zijn uit poule A uitgeschakeld.
Vanavond rond 22.30 is ook duidelijk wie van poule B doorgaan.

Verder zou ik me er niet teveel op stuk rekenen.
De site's met actuelen voetbal uitslagen word vanzelf geupdated. Waarschijnlijk komende Vrijdag al!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze site is vrij simpel...