Waar werd in 2002 het wk voetbal gehouden?

Ik wil weten waar het W.K. voetbal in 2002 werd gehouden in welk land??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (5)

Japan en Zuid-Korea.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verdomme, had ik het dus toch verkeerd onthouden...
In 2002 werd het WK voetbal voor het eerst in twee landen gehouden, de combinatie Zuid-Korea en Japan.

Blijkbaar is die samenwerking toch niet zo heel goed bevallen, beide landen proberen nu afzonderlijk de WK organisatie voor 2022 binnen te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las onlangs dat dit deels kwam omdat Japan en Zuid-Korea pas kort voor de verkiezingen besloten om hun aparte bids samen te voegen, zodat men meer kans zou maken op het toernooi. Het waren dus effectief 2 bids, die in korte tijd zo goed mogelijk samengevoegd zijn. Twee toernooien tegelijk, zeg maar.
Japan & Zuid-korea.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In twee landen Zuid korëa en Japan