Waarom speelt het Nederlands elftal in de kleur Oranje in niet in het Rood Wit Blauw?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
6.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit niet vragen naar de bekende weg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het uittenue vertegenwoordigd wel de kleuren rood wit en blauw.

Antwoorden (12)

Oranje is de naam van het koninklijk huis, en dat is ook de nationale kleur. Dat betekent niet dat de vlag ook oranje is, die is inderdaad rood-wit-blauw.
13 jaar geleden
Zoiets is historisch tot stand gekomen door de naam van de leden van het koninkijk huis. Als ze de dood of looser hadden geheten was het waarschijblijk niet gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de Vader des Vaderlands n.l. Willem van Oranje en wat hij heeft betekend voor de Nederlandse geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
komt door het koninrijk.. van ORANJE nassau
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oranje staat voor nederland. En zo zijn wij ook bekent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
willem van oranje was een balngrijk man voor oranje, maar niet alleen dat, ontwerp maar eens een t-shirt voor de spelers mer rood wit blauw, dat wordt erg moeilijk, en vaak krijg je de viezigheid moeilijk uit het witte waardoor het shirt snel versleten lijkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heet ook het nl oranje elftal, niet het rood wit blauw elftal..
ik heb ook nog geen één land zien spelen in de kleuren van hun vaderlandse vlag.
ieder land heeft een naam voor zijn elftal bv ik woon in italie de kleuren van de vlag zijn groen wit rood en t elftal speelt in t blauw t team word azzuro genoemd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frankrijk en luxemburg(dacht ik) gebruiken deze kleuren immers ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de nationale kleur de kleur van het koningshuis is. Oranje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel landen hebben de kleuren rood, wit en/of blauw. De Japanse en Deense vlaggen hebben rood en wit, dus tegen deze landen was het logisch om Oranje te gebruiken; anders zouden de voetballers zich alleen onderscheiden van het verschil in de kleur shirts (bijvoorbeeld Nederland in een rood shirt, witte short en blauwe sokken en Japan in witte shirts en shorts met rode letters, of zoiets).

Uiteindelijk had Japan blauw en wit aan, heeft dus niets met de vlaggenkleur te maken welke kleuren ze aantrekken. Het ligt dus voor de hand dat Nederland dan een opvallende kleur kiest met een achtergrond. Oranje dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanwege willem van oranje, en niemand speelt in de kleuren van de vlag van zijn land!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het juiste antwoord is uiteraard: omdat het een uit wedstrijd was. Elk land is verplicht een thuis en een uit tenue te hebben. Fifa Rules.

Tegen Slowakije speelt Oranje weer in het Oranje