Kan Frankrijk nog de volgende ronde halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop van niet omdat die trainer dan nog zijn onvermogen nog een wedstrijd moet laten zien

Het beste antwoord

Ja, dat is niet alleen theoretisch mogelijk, maar ook behoorlijk uitvoerbaar. Iedereen gaat er gemakshalve maar onterecht vanuit dat de heren van Uruguay en Mexico elkaar de 'klauw' geven en er een gelijkspel van maken.

Nou, ik wil diegenen die zulks veronderstellen even uit de droom helpen, omdat er een geduchte tegenstander op de loer ligt in Groep B, Argentinië. Als in Groep B, Argentinië gewoon de volle mep haalt en daar ongeslagen groepswinnaar wordt, hebben geen van beide teams Uruguay en Mexico er zin in om in de tweede ronde uit te komen tegen een favoriet voor de titel.
Mexico wil eerste worden in groep A, om Argentinië te ontlopen. Uruguay heeft niet zoveel moeite met Argentinië te treffen, ze zijn immers behoorlijk gestoord :))
Maar aangezien Mexico in doelsaldo tekort komt op Uruguay blijven ze bij een gelijkspel nummer 2 in groep A, en treffen dan de winnaar van Groep B ( Argentinië )

Daar ligt de kans voor zowel, Zuid Afrika als Frankrijk.

Mexico wil winnen van Uruguay, en die kans schat ik hoger in dan een akkoord op gelijkspel.
Als Mexico wint met 1 - 0 van Uruguay en Frankrijk legt Zuid Afrika op de slachtbank met 4 - 0.
Dan houdt Uruguay 4 punten en een doelsaldo van +2
Frankrijk komt dan op 4 punten met een doelsaldo van, jawel, +2. In dat geval tellen de doelpunten vóór ( 3 van Uruguay tegen 4 van Frankrijk ) en gaat Frankrijk door naar de 2e ronde en sneuvelt dan tegen Argentinië :)

Zuid Afrika heeft een beetje een gelijkluidend scenario.

We nemen weer Mexico - Uruguay 1 - 0 .
Dit keer moet Z- Afrika, Frankrijk slachten met 5 doelpunten verschil.
In dat geval komen Uruguay en Zuid Afrika beiden op 4 punten en allebei een doelsaldo van +2, maar Zuid Afrika heeft in dat geval vaker gescoord 6 voor, 4 tegen.
Uruguay 3 voor, 1 tegen..........Zuid Afrika gaat dan door op het aantal doelpunten.

Andersom is dat scenario ook weer te berekenen.
Indien Uruguay wint.

Ze kunnen nog alle kanten op. De bal is rond en je moet altijd je team op een WK het onderste uit de kan laten halen en voor de winst gaan. Het wordt op het veld beslist en niet achter de rekenmachine. ( dat was ooit wel zo met West Duitsland, maar we leven nu 30 jaar later ).

Bedoel zeg nou eerlijk, Frankrijk stelt zwaar teleur, Italië heeft me niet kunnen boeien, Spanje verliest, Engeland zwak, Nederland pas laat op gang, Portugal gemeen als altijd, Nigeria onnodig slecht.

Verrassend Chili, Mexico en Zwitserland, Paraguay ook wel.

Enfin ik kijk ze allemaal :)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt ook wel, heb ik zelf ook bedacht, maar toch geloof ik er niet in dat Frankrijk verder komt. Daarnaast is Argentinie in mijn ogen best te verslaan voor Mexico of Uruguay.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geef dan zelf een 1, sekjoeritie, plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede uitleg! +1 Chili en Paraguay inderdaad goede stugge ploegen. Beide ploegen hadden 33 punten in de kwalificatiereeks, Brazilië had er maar 1 meer. Dat zegt al genoeg.

Andere antwoorden (4)

Theoretisch wel!!
Als mexico of uruguay verliest en frankrijk met dikke cijfers wint...

In de regel zal hier een spelletje worden gespeeld door deze teams dat ze gewoon gelijk spelen en allebei doorzijn. De zogehete salonremise
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Theoretisch wel, maar dat gaat gelukkig niet gebeuren. Let maar op. Ze hebben het zelf verknald.

Toegevoegd na 32 seconden:
Uruguay en Mexico zorgen wel voor een gelijk spel, hahaha....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze spelen gewoon gelijk, argentinie kan de 3e wedstrijd nl ook laten lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frankrijk kan theoretisch gezien de volgende ronde halen. Zeker gezien de komende tegenstander voor de nummer twee uit deze poule. Op een akkoordje tussen Uruguay en Mexico hoef je dus niet te rekenen.

Gevoelsmatig, denk ik dat ze het niet redden. Het lijkt er sterk op dat de spelers hun bondscoach, Domenech, een passend afscheid "gunnen".