Hoe kan het komen dat een speler niet doorbreekt in Nederland bij Excelsior maar uiteindelijk wel international voor Brazilië wordt?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Michel_Bastos

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Ja dat kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben. Sommige spelers gaan erg vroeg naar het buitenland en hebben moeite met de andere cultuur. Gaan gedesillusioneerd terug naar het land van herkomst, pakken de draad daar weer op met de familie en vrienden in de buurt en weten uiteindelijk door te breken in het buitenland.
Ook kan het te maken hebben met type spelopvatting, dat de Nederlandse manier van spelen hem niet op het lijf geschreven is. Of dat de coach het niet in hem zag zitten.

Toegevoegd na 13 uur:
Toevallig vandaag een interview met de bewuste speler. Hij geeft ook gelijk antwoord op jouw vraag. "Eigenlijk was ik mentaal niet klaar voor een buitenlands avontuur.", aldus Bastos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nederlanders zijn kieskeurig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het voor een 18 of 19 jarige Braziliaan absoluut niet makkelijk is om in Nederland te gaan voetballen. Eigenlijk zijn het nog kinderen die in een heel ander land, gaan werken. Ver weg van ouders, ver weg van familie, ver weg van vrienden en noem maar op. Dat valt echt niet mee. Nu is Bastos volgens mij 26 of 27, dan ben je toch een stuk verder in je leven en gaat het meestal wat gemakkelijker.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, die zullen we allemaal wel kennen; Ronaldo, Romario, Alex ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn meerdere redenen voor te geven:

Ten tijde dat hij bij Feyenoord/Excelsior speelde was hij relatief jong. Het zou best eens kunnen dat hij heimwee had. Ook is het mogelijk dat hij niet in het spelsysteem paste van zijn toenmalige club.
Misschien zag de trainer het niet in hem zitten, en was de positie van de Braziliaan al goed 'bezet'door een andere speler?