Waarvoor zijn op een voetbalveld de kleine lijnen die aan de buitenkant van het veld liggen tegen de zijlijn?

Waarvoor zijn de kleine lijnen die aan de buitenkant van het veld liggen tegen de zijlijn op het voetbalveld. Op de foto misschien lastig te zien

Picture for question
4 jaar geleden
in: Voetbal
9K

Het beste antwoord

De afstand ( 9 meter en 15 cm) die door de tegenstander gehouden moet worden bij een corner.

Bladzijde 61 van 77 uit de bijlage:

Indien een vrije schop wordt genomen en een tegenstander bevindt zich dichter bij de bal dan de vereiste afstand, wordt de vrije schop overgenomen tenzij de voordeelregel kan worden toegepast. Echter, als een speler een vrije schop snel neemt en een tegenstander die zich op minder dan 9.15 meter bevindt, onderschept deze, dan laat de scheidsrechter doorspelen.
4 jaar geleden
Jesdh
4 jaar geleden
Dank je wel