ZAKUMI heet ie :)

ZA van Zuid Afrika en KUMI is 10 in veel Afrikaanse talen.

ZA10 ofwel Zuid Afrika 2010
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje! +1

Andere antwoorden (2)

Zakumi is de mascotte van het WK voetbal 2010 in Zuid Afrika. Zakumi is een groen luipaard. Zakumi is een samentrekking van Zuid-Afrika en Kumi, dat in verschillende Zuid-Afrikaanse talen tien betekent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuid-Afrika groet Zakumi, de officiele mascotte voor het WK Voetbal in 2010

22 september is de officiële mascotte
van het FIFA World Cup 2010 in Zuid Afrika gelanceerd. De mascotte was voor het eerst te aanschouwen in de Auckland Park studios van SABC, de nationale tv-zender van Zuid Afrika.

De officiële mascotte is exclusief ontworpen
en geproduceerd in Zuid Afrika. De ZA in Zakumi staat voor Zuid Afrika en Kumi staat voor nummer 10 in verschillende Afrikaanse talen.

Mascotte WK voetbal 2010 Zuid-Afrika
, bekijk de video:

http://www.kaapstadmagazine.nl/bafana-bafana/Video-Mascotte-WK-Voetbal-ZuidAfrika/75_22_9385