In principe wordt het EK 2012 gehouden in Polen en de Oekraïne, tenminste als het goed is.
De organisatie daar verloopt niet helemaal gladjes. De UEFA heeft al aangekondigd als noodmaatregel eventueel twee stadions uit het programma te schrappen en eventueel heeft het Duitsland nog achter dat de hand, dat land is in staat om het EK op korte termijn over te kunnen nemen. Dat zou echter groot gezichtsverlies betekenen voor zowel Oekraïne/Polen als de UEFA.

Het volgende WK wordt in Brazilië gehouden. Dat land ligt momenteel al prima op schema.

Het EK in 2016 wordt gehouden in Frankrijk. Iets dat medekandidaat Turkije (dat de stemming met 7-6 verloor) nogal ontstemde.

Voor het WK 2018 zijn de volgende landen in de race:
Engeland
Rusland
USA
België/Nederland
Portugal/Spanje

Deze vijf landen/combinaties zijn ook in de race voor 2022. Hierbij krijgen ze extra concurrentie van
Australië
Japan
Qatar
Zuid-Korea

Het WK heeft nog nooit plaatsgevonden in Oceanië. Ik dicht Australië dan ook een grote kans toe.
Opmerkelijk is verder dat Japan & Zuid-Korea het WK in 2002 samen hebben georganiseerd, nu willen ze dus blijkbaar allebei apart de organisatie hebben.

Op 2 december 2010 maakt de FIFA bekend wie het WK gaat organiseren in 2018 en wie in 2022.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het Ek 2012 wordt gehouden in Polen en Oekranië.
Het WK 2014 wordt gehouden in Brazilië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EK oekraine/polen
WK Brazilie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En blijkbaar toch iemand die ene - ter compensatie van de + heeft gedaan :) Ik compenseer hem wel even.