Hoe noemt men de Nederlandse Jupiler League in het Engels?

In het Nederlands ook wel eerste divisie genoemd. Maar als ik dat letterlijk vertaal is het first division en in sommige landen noemen ze zo het hoogste niveau.

7 jaar geleden
in: Voetbal
2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De Nederlandse Jupiler League staat gelijk aan de Engelse De Football League Championship
Beide zijn de op één-na-hoogste divisie in de competitie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar dat lijkt me niet de vraag. Dat is hoe de Nederlandse Eerste Divisie in het buitenland (i.h.b. Engeland) wordt genoemd; vanwege de mogelijke verwarring met het niveau waarop het gespeeld wordt. Er wordt dus volgens mij niet gevraagd wat het Engelse equivalent is van onze Jupiler League.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@pieter, je kunt gelijk hebben, maar ik laat het aan Rutge over wat hij precies bedoelt (wil weten).

Antwoorden (2)

Gewoon 'Eerste divisie', of 'Jupiler League' (zie bron).
Voor de duidelijkheid zie je dan beschrijvingen als "Eerste Divisie is the second-highest tier of football in the Netherlands."

In Nederland spreken we ook over een Primera Division (Spaans), Serie A (Italië), Premier League (Engeland), et cetera. Wij vertalen die begrippen ook niet. Als er onduidelijkheid is om welk niveau het precies gaat, dan volgt dat uit een omschrijving.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jupiler league
Eerste Divisie is de op één-na-hoogste voetbalcompetitie in Nederland

De Football League Championship (vaak afgekort tot The Championship) is de hoogste divisie van de Football League en de op één-na-hoogste divisie in het Engelse voetbal.