kan ik profvoetballer worden met astma?

Ik ben 14 jaar voetbal weleens. Mijn vraag is of ik met astma een profvoetballer kan worden. Ik wil ook weten wat talent is in voetbal.
Als ik nu tot mijn 18e dagelijkse vele uren, maar dan ook echt heel veel train, kan ik dan een profvoetballer worden.
Mijn motivatie is heel hoog Of moet ik gewoon nu al stoppen met voetbal omdat het niet meer mogelijk is om profvoetballer te worden.
Kan iemand mij ook gewoon trainingstips geven, wat voor soort trainingen heel belangrijk zijn om een goede voetballer te worden.
Graag wil ik ook weten hoe ik mijn conditie kan verbeteren.
Kan iemand mij heel uitgebreid antwoord geven?
Ik heb dit ook snel geschreven, dus sorry voor typefouten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Voetbal
7.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoek een goeie voetbalclub,en vraag het daar aan de coach
Erna55
7 jaar geleden
Hoe goed speel je nu ?
Welke positie en welk niveau ?
Wat zegt je trainer ?

Antwoorden (2)

Ja,dit kan al zal het ook wel wat van de ernst van astma afhangen.
De 34-jarige voetballer lijdt al sinds zijn jeugd aan astma. Dit is altijd geheim gebleven, tot hij onlangs tijdens een wedstrijd met een inhaler gefotografeerd werd.

David gebruikt medicijnen om zijn astma onder controle te houden, wonderlijk dus dat zijn ziekte nooit eerder bekend is geworden.

David’s manager bevestigt dat de voetballer aan astma lijdt: “David heeft al astma sinds hij een klein jongetje was, maar het heeft geen effect gehad op zijn prestaties. Hij heeft het nooit publiek willen maken, maar als het astmapatiënten inspireert om mooie dingen te bereiken dan is het goed dat het nu bekend is.”
7 jaar geleden
Beste Ali, je hebt astma en je wilt profvoetballer worden.

Waarom? je schrijft "ik ben 14 jaar voetbal weleens".
er staat niet > ik ben 14 jaar en gek op voetballen , maar ik heb astma.

Je wilt niet voetballen , nee, je wilt profvoetballer worden.
Waarom? niet omdat je het zo leuk vindt. Dat schrijf je toch nergens...

Probeer eerst eens gewoon lol in het voetballen te krijgen, wordt lid van een voetbalclub en ontdek dan of je het heel erg leuk vind of je nog steeds last van je astma hebt en ook niet onbelangrijk of je talent hebt?!

Veel jonge mensen 'groeien over astma heen'. Hebben er op een bepaald moment minder en helemaal geen last meer van zelfs. Kan .

Je vraagt om tips : training- en conditie- .

Daar kun je altijd aan werken aan je condiditie.
Gezond , goed en niet te weinig eten.
Geen snoep/frisdrank/energie-drinks.
Geen/weinig suiker in het algemeen. Niet nooit, maar niet hele zoete dingen en gewoon opletten. Beter volkoren brood dan wit - of bruinbrood. Alle 'worsten' uit de fabriek : niet doen. Aardappelen/vlees/groente: prima . maar ook rijst of pasta natuurlijk, maar niet teveel [buik] , beter meer groente eten en fruit is prima , maar niet alle! handje druiven af en toe, geen probleem, maar niet elke dag: suiker.

Ach je moet gewoon "gewoon" eten , maar niet zoals je wel eens hoort iedere dag cola of andere fris. en zeker niet iedere dag ijsjes > suiker! Noten, een handje noten ..niet gezouten.. , is ook prima maar...niet te veel.
Maar je mag wel af en toe een ijsje hoor , tuurlijk.

Trainingtips?
Ga maar naar een voetbalclub en vraag het aan de trainer/coach, deze weet daar veel meer van.
Je kunt ook nog hier een aparte vraag daarover stellen. Puur gericht op voetbaltraining.

Succes Ali, laat je niet tegenhouden door astma, dat kan verdwijnen!

>>conditietip: blijf bewegen : fietsen/lopen en neem beter niet t.z.t. een scooter of auto , ja gaat sneller , maar voor je conditie is het funest.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natuurlijk voetbal ik met plezier, voetbal is voor mij de mooiste sport ter wereld. Ik zal zeker mijn best doen om mijn droom te verwezenlijken.
Ik wil ook realistisch zijn, ik ben ook al 14 jaar.