Hoe kunnen we in Nederland voetbal weer gezond maken?

Er zijn veel te veel commerciële belangen bij het voetbal op dit moment. Kunnen we deze beperken met bv een salarisplafond? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat niet alle belangrijke spelers naar het buitenland vertrekken? Vele clubs gaan er op deze manier aan onder door. Of moeten we dit op een Europees niveau aanpakken! Bv een maximum voor een transfer, salaris, bonussen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Leuke tegenstrijdigheid heb jij in je vraag stellen:
"Kunnen we deze beperken met bv een salarisplafond? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat niet alle belangrijke spelers naar het buitenland vertrekken?"

Als jij hier in Nederland een salarisplafond gaat invoeren, dan zullen alle spelers die een beetje leuk kunnen ballen direct naar het buitenland vertrekken.

De enige manier waarop salarisplafonds kunnen gaan werken is als alls clubs in Europa mee gaan werken. Echter, zo lang een Real Madrid nog zo'n 150 miljoen euro op tafel kan leggen voor welgeteld 2 spelers, ziet dat salarisplafond er nog niet aan te komen.

Misschien dat de 6+5 regel die Platini (ooit) door wil voeren in het voetbal enigszins kan helpen. Dit houdt in dat van het spelende team er minimaal 6 spelers uit eigen land in het veld moeten staan. Dat maakt het in ieder geval minder aantrekkelijk om elk jaar heel veel over de grens in te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

door het zootje nonprofit te maken en het geld naar de 3rde wereld te sturen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
breathe in breathe out oooohmmmmm
Ja, je moet dit op Europees niveau aanpakken.
Ja, een salarisplafond.
Ja, het regelen van vraag en aanbod.

Ja, en er vooral voor zorgen dat het mij geen belastinggeld meer kost aan beveiliging enzo.