Hoe om te gaan met een rotte appel in je team?

Beste mensen, ik zit momenteel met een probleem, in mijn voetbal heb ik last van iemand die continue commentaar en vervelende opmerkingen maakt, hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Heeft iemand tips, of advies?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K

Antwoorden (3)

Ben je teamleider? Trainer? Dit moet je niet laten gaan, want de werking van een team hangt af van samenhorigheid en het resultaat is daarvan afhankelijk. Het is zaak dat de jongen/man in kwestie hier onder 4 ogen over onderhouden wordt door de trainer.
Daarna kan het eventueel met de rest van het team worden besproken, dat hangt van de situatie af.
8 jaar geleden
Als je denkt dat deze persoon voor rede vatbaar is en tegen kritiek kan, dan zou je kunnen overwegen hem eens duidelijk te zeggen wat hij volgens jou anders zou moeten doen. Probeer dit op een opbouwende manier te zeggen en niet alleen op een negatieve manier.

Is hij volgens jou niet aan te spreken op zijn gedrag, neem dan "maatregelen" op een subtiele(re) manier: negeer het commentaar en de negatieve opmerkingen van hem en geef direct positieve reacties als hij eens iets positiefs zegt. Probeer de andere teamleden hetzelfde te laten doen. Dan merkt hij vanzelf wat wel en wat niet wordt gewaardeerd en past hij hopelijk zijn gedrag aan.
8 jaar geleden
k heb dit zelf ook wel eens meegemaakt, en vindy het ook niet prettig. Ik probeer het meestal te negeren, totdat het echt te ver gaan. Meestal is het ook goed om sportieve revange te nemen. Als hij bijvoorbeeld zegt dat je niet kan voetballen, en je schiet vervolgens een bal in de kruising, dan zal ik het laten weten ook aan hem. Zoiets van zie je wel ik kan het wel → en daarna zeggen dat hij nu op moet houden met zijn gezeur en commentaar. Verder helpt het altijd om dit aan te geven bij de trainer.