Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er (ongeschreven) regels voor het ritueel "shirtjes ruilen" na een voetbalwedstrijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
902

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee hoor. Als je je eigen shirtje wilt houden omdat je bijvoorbeeld je debuut hebt gemaakt in een bepaalde wedstrijd en graag het aandenken hieraan wil bewaren, dan hou je je eigen shirtje. Als je graag een aandenken wilt hebben aan je tegenstander, dan probeer je er één te vinden wiens shirtje jij wilt hebben.
Uiteraard zullen sommige shirts aantrekkelijker zijn dan anderen. Ik denk dat er meer mensen het shirt van Messi wilden hebben in de wedstrijd die ze met 4-1 van Barcelona gewonnen hebben dan het shirt van bijvoorbeeld Puyol.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zijn trouwens clubs die vanuit economische redenen hun spelers verbieden shirts te ruilen.
Dat gold vroeger volgens mij ook voor het Nederlandse Dames voetbalelftal.
(daar hadden de shirts sowieso alleen maar een rugnummer en geen naam erop, zodat de shirts hergebruikt konden worden).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt wel eens voor dat een speler voor de wedstrijd aan een speler van de tegenpartij vraagt of hij met hem aan het einde van de wedstrijd zijn shirtje wil ruilen.

Soms lees ik in een interview dat voetballers dit doen, vooral in Engeland na een bekerwedstrijd worden de shirts van de voren al "verdeeld". Moet je je voorstellen dat je als speler van een lagere divisieclub uit London tegen Arsenal moet spelen, dan wil je echt wel een shirtje ruilen met Robin van Persie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding