Waarom is het oude logo van Ajax ooit vervangen door het nieuwe?

De voetbalclub Ajax had vroeger een ander logo. Dezelfde beeltenis, maar dan anders uitgevoerd. Deze is ooit vervangen door een nieuwer logo. Wat was de reden van de vervanging?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het nieuwe logo bestaat uit 11 lijntjes die het elftal representeert
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze moesten mee met de nieuwe tijd want het oude werd door de managers oubollig bevonden.
Marketing is belangrijker dan de club.

Antwoorden (1)

Het logo is gerestyled om het gemakkelijker af te drukken op shirts, mokken enz. Het vernieuwde logo heeft niet zo veel kleine details als het voorgaande en is daardoor ook kleiner af te beelden.