Bij het trappen van een voetbal spreek je meestal de spieren quadriceps, hamstrings en de kuiten aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel veel spieren zijn aan elkaar gelinkt.

Je onderrug houdt je core stabiel tijdens het naar voren (net vóór de trap) en achter bewegen (na de impact van je voet) van je boven lichaam.

Merk je dat je wel eens je adem inhoud bij een trap? Je spant je buikspieren namelijk ook aan!

Krul jij je voet omhoog? De tegenhanger van de kuitspier doet dan zijn werk. Deze spier kan je voelen aan de buitenkanten van je been net naast je scheen. Krul je broek op en krul je voet heel ver naar voor en achter, je zult het zien bewegen (de naam van de spier is mij ontschoten)

De kuit en de quadriceps en de hamstring zijn de hoofdgroepen naar mijn weten