Hebben keepers een betere reflex dan mensen die geen keeper zijn?

Ik vraag me af of keepers een betere reflex hebben dan mensen. Is reflex uberhaupt te trainen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
1.8K

Antwoorden (3)

Keepers hebben uitzonderlijk goede reflexen nodig, in een split-second moet je zien, informatie verwerken én handelen.
Je kunt reflexen trainen, bespreek dat vooral eens met je trainer, hij kan je daar vast bij helpen. Hieronder een paar leuke links naar videootjes waarin keepers worden getraind op reflexen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een goede keeper, zal idd ook goede reflex moeten hebben, maar ook bv spelinzicht, kunnen inschatten wat de tegenpartij van plan is nodig om een goed resultaat af te leveren. En ja, als je een beetje aanleg heb, is de rest zeker te trainen, door vooral veel te spelen. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een keeper heeft denk ik een beter reflex dan andere spelers op het voetbal veld, ik denk alleen wel dat bv. tennissers en autocoureurs beter reflexen hebben en nodig hebben