Kan ik me inschrijven bij een voetbalvereniging?

Het zit zo, ik ben 18 en ik heb nooit aan sport gedaan omdat ik word ontmoedigd kun je wel zeggen, maar ik wil dat wel zelf en hoe gaat dat dan?
Je vraagt lidmaatschap aan, en verder? Hebben ze wel plaats voor mij en hoe is het dan met de conditie? Bij mijn leeftijd is het categorie A junior, en je moet 2 x 45 min spelen en hoe gaat het verder?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
1K
Poet
9 jaar geleden
Op de site van elke boetbalclub staat een telefoonnummer. Vraag gewoon daar. Waarschijnlijk wordt je doorverwezen naar de coach van hun laagst spelende team, waar beginnende voetballers immers meestal in zullen komen. Die coach zal je vertellen of er plek is. Waardchiknlijk wordt je uitgenodigd om eens te komen kijken en meetrainen om een indruk te krijgen. Als je dat allemaal bevalt koop je een clubtenue en schrijf je je in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo, Je bent natuurlijk niet de enige die er zo over denkt. Het is nooit te laat om te gaan sporten!
Met je conditie hoef je je geen zorgen te maken, als je coach ziet dat je moe bent wordt je er zelf uitgezet. Inschrijven is gemakkelijk: Je gaat naar de vereniging, vraagt om een formulier en vult hem in (Indien startgeld: met startgeld) ze nemen contact met jou op en dan begin je met sporten. Heel gemakkelijk. met jou leeftijd zou je in de A klasse komen. Maar A heeft klasse 5,4,3,2,1 (bij ons dan) dus vrees maar niet dat je meteen in de hoogste klasse komt. Wat betreft jou conditie: Conditie is te trainen. hoe meer je sport deste beter je conditie wordt. MVG, Jesse
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij laagst spelende team bedoel je toch niet met kinderen? xD
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog iets, speel je altijd zaterdag/zondag of niet? want met de toetsen in de week weet je wel
Poet
9 jaar geleden
Nee het lasgst spelende team dat de club heeft van jouw leeftijdgroep. Als je 28bent dan kom je in een team met A (de B's zijn jonger , de C's nog jonger etc.). Een club heeft meestal meer dan genoeg leden voor 1 A-team dus maken ze meerdere A-teams. A1, A2, A3 etc. De beste spelers doen ze in de A1, de wstmimdere in de A2, etc.
Poet
9 jaar geleden
Wedstrijden zijn op zaterdag en normaal gesproken train je 2x in de week 'avonds ongeveer een uur per keer.
Poet
9 jaar geleden
Weet je al welke club bij jou dichtbij is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, SRC en VV
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoorden Poet, en voor je tijd
Heeft me geholpen
Poet
9 jaar geleden
SRC:
http://www.vvsrc.nl/pg-967-7-25890/pagina/-_home.html
Bij contact vind je de coördinator A-jeugd dus die kun je bellen over of er plek is en of je kunt komen kijken. De trainingstijden staan onder "Veldtrainingen": Di- en do-avond van 29u30 tot 20u45.
Bij de wedstrijden zie ik dat de A toch op zondagen speelt. Eerstvolgende wedstrijd is thuis op zondag 18 jan om 11u30. VV Schagen
http://www.vvschagen.nl/index.php
Bij VV Schagen zijn ook 2 A-teams en de wedstrijden zijn ook op zondagen. Ze trainen op maandag 20-21u30 en hebben op de woensdagavonden een oefenwedstrijd, eveneens 20u-21u30.
Eerste veldwedstrijd is 18 jan maar (uit).
Je kunt bellen met de afdelingscoördinator:
http://www.vvschagen.nl/adressen_commissies.php Zaalvoetbal:
Beide clubs doen in de winter kennelijk ook mee met zaalvoetbal. Bij SRC zijn dat maar een paar teams (niet de A) en bij VV Schagen zijn het vrijwel alle teams.(ik vind het een goed teken als het veel gebeurt want dat wijst op een betrokken clubsfeer en ik vind de site van VV Schagen overigens ook wat meer enthousiasme uitstralen). Kosten:
De contributie is ongeveer gelijk 125 / 130 euro per jaar. Daarbij komt nog contributie voor zaalvoetbal. Bij SRC is dat 85 per jaar. Bij VV Schagen stat het niet op de site maar het zal elkaar niet veel ontlopen. Tenslotte zul je kosten hebben aan kleding.

Antwoorden (2)

Je kan je gewoon aanmelden, echter voetbal is bij uitstek een sport waar je (als je slecht mee kan komen) veel commentaar krijg. Ik adviseer je om recreanten vollybal te proberen op een grote club(dus veel niveous) Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Minnen zijn niet van mij, maar wat een onzin. Als iemand wilt voetballen, gaat 'ie toch voetballen en niet volleyballen? Misschien heb jij slechte ervaringen, maar er zijn meer dan genoeg voetbalclubs waar alle ruimte is voor recreanten / vriendenteams om op een relatief laag niveau wedstrijden te spelen. Weet zeker dat er ook voor vraagsteller plaats is!
Je kunt het gewoon proberen het is tenslotte amateur voetbal. Maar voetbal is wel een sport waarbij je veel kritiek kan krijgen. En over de conditie je kan altijd proberen voor je je inschrijft te gaan hardlopen zodat je alvast een betere conditie hebt.