Zijn er in amsterdam relatief minder opel's? (Automerk) zie uitleg??

Sinds gister is bekend dat ajax een nieuwe hoofdsponsor heeft, ziggo. Daarom zeggen veel klanten uit rotterdam nu hun ziggo abonnement op omdat zij natuurlijk voor feyenoord zijn. Geldt dit ook voor opel, de sponsor van feyenoord dat er dus minder opels verkocht worden in amsterdam??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
Poet
9 jaar geleden
Dat zul je niet terugzien. Althans: niet vanwege de sponsoring. Ten eerste niet omdat er uiteindelijk toch maar een klein deel van de mensen sterk bij voetbal is betrokken en daarvan is het weer een heel erg klein deel die zijn / haar koopgedrag gaat aanpassen vanwege een sponsor van een ander team.
Ten tweede: Ajax is niet speciaal tegen Feijenoord dus het maakt de Ajax-supporters sowiso niet uit wie de hoofdsponsor van Feijenoord is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In aanvulling op de overige reacties: veel auto's worden ook afgenomen door bedrijven (bijv. als bedrijfswagen en als leasewagen, maar daar hebben de afnemers vaak meer zeggenschap). Daar zal het eerste criterium bij het uitzoeken van auto's niet het voetbalteam zijn dat het merk sponsort, maar eerder dingen als prijs, verbruik, onderhoud, betrouwbaarheid enz.

Antwoorden (1)

Persoonlijk ga ik daar niet vanuit, mensen die ziggo op zeggen zal wel meevallen en opel zal ook geen last ondervinden. Het is vaak de eerste reactie, misschien boos en verder als kopie van anderen met het gevolg dat het langzaam uitgaat als een kaars.