als in nederland bent geboren en een nederlands en turks paspoort hebt en je wordt later prof voetballer speel je dan voor turkije of voor nederland ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
voor het land van de club die jou koopt.
in het Nederlands elftal spelen niet alleen maar Nederlanders
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt zowel in het Nederlands team, als in het Turks team spelen, omdat je beide nationaliteiten hebt.

Antwoorden (3)

Dat maakt niet uit. Dat is wat je zelf wilt. Spelers beginnen gewoon in een voetbalteam en worden dan vanzelf beter. Uiteindelijk willen grote clubs jou dan "kopen" als speler als je echt heel goed bent en zo rol je vanzelf in een nationaal team als je nog veel beter wordt. Er worden wel vaker "Nederlanders" gewoon opgekocht door clubs in het buitenland om daar voor te spelen. Als het beter betaald dan het aanbod in Nederland nemen de meeste voetballers dit wel aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je bedoelt voor welk nationaal elftal je dan uitkomt. Indien je in het bezit bent van twee paspoorten, twee nationaliteiten dus, dan mag je kiezen voor welk land je uit wilt komen. Voor allebei uitkomen is geen optie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens mag je na je 21e eenmaal wisselen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je eenmaal voor een land hebt gespeeld in een officiële wedstrijd, kun je niet meer wisselen @aaabc123. Uitzonderingen daargelaten, zoals de oprichting van een nieuw land.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@pompiedom, jawel hoor. Er zijn/waren mogelijkheden om te wisselen, zie bijv: http://www.vi.nl/nieuws/fifa-schrapt-leeftijdsgrens-voor-wisselen-nationaliteit.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt niet, je interpreteert het bericht verkeerd. Gaat erom dat je eerst voor je 21e een keuze moet maken voor een bepaald land, die grens is er niet meer. Als je echter al een officiële A-interland hebt gespeeld, kun je niet meer wisselen, of je nou 15, 18, 21 of weet ik veel hoe oud bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het 21 is inderdaad veranderd, daar gaat mijn bericht niet over. Een A interland, is wat anders dan bijv. bij jong oranje uitkomen. Dus je kan zeker wel wisselen van nationaliteit bij de fifa, totdat je inderdaad een "echte" interland speelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt gelijk, was in mijn eerste reactie niet duidelijk genoeg.
Conclusie: wisselen kan (al dan niet met voorwaarden), tot er één officiële A-interland is gespeeld.
Ik denk dat je voor Nederland uit komt