Mag er nog een wissel worden toegepast tijdens de strafschoppenreeks wanneer een keeper rood krijgt?

Toevoeging: vraag is alleen van toepassing wanneer nog niet alle wissels zijn gebruikt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
9.7K

Het beste antwoord

Nee, dit is niet toegestaan. De regel van de FIFA hiervoor is:

"If the goalkeeper is sent off during the taking kicks from the penalty mark, he shall be replaced by a player who finished the match."

Dus in het Nederlands:

"Wanneer de keeper tijdens de penalty shootout van het veld wordt gestuurd moet deze vervangen worden door een speler die de wedstrijd eindigden."

Er mag ook niet meer gewisseld worden na het verstrijken van de verlenging, met echter 1 uitzondering. Alleen als de keeper geblesseerd raakt tijdens de shootout en nog niet alle wissels zijn gebruikt dan mag de keeper gewisseld worden. Dit geldt alleen voor de "opgegeven" keeper aan het begin van de wedstrijd.
De veldspeler die de weggestuurde keeper moet vervangen bij de shootout kan zo dus GEEN blessure faken waardoor die alsnog gewisseld zou kunnen worden door een keeper.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duidelijk, dankjewel!