Camerabeelden zijn voldoende, je hoeft alleen maar het snijpunt van 2 lijnen te berekenen. 1 punt van de lijn is de camera, een ander punt is het midden van de bal. Als dat snijpunt ver genoeg achter het doelvlak zit is het een goal. In de praktijk zal men meer camera's gebruiken, zodat je altijd een betrouwbare balpositie kunt berekenen. In de praktijk zal het het moeilijkst zijn om uit de pixels de positie van de bal te blijven volgen, verder kunnen computers makkelijk de positie volgen door steeds snijpunten te berekenen. Met de berekende balpositie en een vast doelvlak kun je een animatie maken. In de animaties wordt nog een loodrechte schaduwprojectie op het veld getoond zodat je kunt zien dat de bal achter de lijn is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op iedere goal zijn 7 vaste HS camera's gericht, deze hebben een foutmarge van 0,15 mm om te bepalen of de bal over de lijn is. De scheidsrechter heeft een horloge en die laat zien of de bal over de lijn is gegaan. Deze techniek komt uit Duitsland en is de enige goed gekeurde manier binnen de FIFA.

Toegevoegd na 37 seconden:
Een aantal dagen terug was hierover een interview met de directeur/eigenaar. Dat kun je vast nog wel terugvinden bij 1vandaag.