Hoe kan ik meer kracht krijgen om te trappen?

Ik wil TERUG voetballen, en nu trap ik zo "slapjes" , waarom? En hoe krijg ik mijn kracht terug en meer kracht?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
3.6K

Het beste antwoord

Heb je een zwak gevoel in de benen en wil je deze graag sterker maken door middel van oefeningen? Doe dan deze oefening:

Zet de voeten een flinke stap uit elkaar.
Breng de achterste knie gecontroleerd naar de grond.
Zorg ervoor dat de voorste knie niet voorbij de tenen gaat.
De achterste voet mag van de grond komen.
De schouders blijven boven de heupen.
Doe de oefeningen in drie sets van vijftien herhalingen eenmaal per dag.
Neem na elke set een halve minuut rust.

Kijk op het filmpje hoe het gaat! Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lunge is inderdaad een super oefening. Toen ik die voor het eerst had gedaan heb ik 3 dagen spierpijn in mijn billen gehad.

Andere antwoorden (3)

oefenen met een bal tegen de muur, eerst op 2 meter afstand en steeds verder, hierdoor moet je ook steeds harder trappen. en probeer je been bij bv een lange bal lager door te laten zwaaien dan je normaal doet, dit geeft de bal meer snelheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Breng eens een bezoekje aan de sportschool en doe

1. Krachttraining voor je benen
2. Low kicks tegen een kickbag of bokszak

Doe dit deze zomer min 2x per week en je zult je zien dat je aan het begin van de competitite meer trapkracht hebt ontwikkeld.

Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een fiets met versnellingen hebt deze in een zware versnelling zetten zodat je flink moet trappen. Dit kan natuurlijk ook met de hometrainer.

Ik weet niet of je dit altijd hebt maar als je vaak last hebt van vermoeide benen zou ik het toch met de huisarts bespreken. Helemaal voordat je zware trainingen gaat doen.