Hoe word je explosiever met voetbal?

Hallo,

Ik wil graag explosiever worden met voetbal, ik zit op een sportschool en train 2x per week mijn benen, maar ik merk weinig resultaat. Hebben jullie misschien tips of nog meer oefeningen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
1.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat doe je voor been training?
Probeer ook een tabata sprints, 20 seconden keihard sprinten, 10 seconden rust, 4 minuten totaal. Zijn wel tabata apps voor telefoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je tip (en snelle reactie).
Ik doe deze beenoefeningen:
Leg Press
Leg Curls
Lunges
Squats
Calf raises
Calf press Bij alle oefeningen doe ik 4 setjes.
Ritsuka
10 jaar geleden
Met welk gewicht doe je dit? Doe je de squats zonder gewichten of met een barbell?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Leg Press, Leg Curls en Leg Extensions doe ik met maximaal 52 kg, maar ik begin lichter en bouw dat dan in de 4 setjes tot 52 kg, ik kan wel zwaarder maar heb van iemand gehoord dat dat niet goed is als je dat te vaak doet. De 1ste set van de Squats en Lunges doe ik zonder gewichten, en dat bouw ik tot in de 4e set op met dumbells van 8 kilo.
Bij de Squats zonder dumbell en met dumbell merk ik eigenlijk geen verschil, het voelt gewoon hetzelfde en het word er niet zwaarder door.
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoe zwaar ben je? Want 52 kg lijkt een beetje laag, ik weeg 75 kilo (1.80m lang) en kan 150 kg leg press doen. Probeer eens de squats met een barbell met gewicht te doen, daar word het veel zwaarder van. 8 kg dumbbell bij squat is inderdaad weinig.
Ritsuka
10 jaar geleden
Probeer dit eens in plaats van lunges, echt killer: http://www.stack.com/2012/01/23/dumbbell-rear-foot-elevated-split-squat/
Ritsuka
10 jaar geleden
Sprintjes trekken en spieren opbouwen lijken mij goede oefeningen om je benen sterker te maken.
En natuurlijk genoeg koolhydraten en eiwitten eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik weeg 67kg, 52 kg voor de Leg Press is inderdaag erg laag, ik kan veel meer, maar iemand sprak me er op aan dat het niet goed is voor je rug als je zoveel doet? Dit zal ik wel navragen op de sportschool, nog bedankt voor je tips.

Het beste antwoord

Om explosiever aan een sprint te beginnen kan je oefenen via:
- Startpositie: rug, buik, hurk, knie, 1 been, zij
- Reactiespelen
- Squattraining: snel omhoog komen en langzaam naar beneden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

plyometrische trainingen doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door explosiever te trainen zal je explosiever worden. Hulpmiddelen die kunnen helpen (in de sportschool) zijn de kettlebell en de hypobox. Oefeningen als een kettlebell swing en jump squats kunnen je helpen meer explosiviteit te krijgen. extra sprinttraining met explosieve start helpt ook (op het veld).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet snelkracht trainen, dat zijn oefeningen op 60% van je maximale kracht die je 12 keer herhaalt en dan drie series. Je moet ze zon snel mogelijk uitvoeren. Je maximale kracht bepalen is vrij makkelijk, na een paar weken ben je wat sterker geworden en moet je de gewichten weer wat aanpassen. Het heeft best snel effect, het probleem is eigenlijk dat het soms zo goed gaat dat de bal een stuk verder gaat dan je in je hoofd had. Voor het echte sprinten moet je ook speciale looptechnieken gebruiken, daar kun je misschien ook wel wat mee winnen.