Heeft iemand de spelpositienummers van een 4-4-2?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
3.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je precies?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is zo achterhaald om met vaste nummering te werken, sinds elk team ook basisspelers inzet met rugnummers hoger dan 11 maar misschien begrijp ik de vraag niet?

Antwoorden (2)

dat betekend 4 verdedegirs 4 middenvelders en 2 spitsen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Men is de spelers rugnummers gaan geven in de periode dat men 4-2-4 speelde. Men nummerde van rechts naar links en van achter naar voren. Dus was het
7-6
5-4-3-2
Toen men overstapte op 4-3-3 is de nummer 10 een linie gezakt. Vandaar dat de linksmidden (de cratieve speler) altijd nummer 10 heeft.
Je kreeg toen
11-9-8
10-7-6
5-4-3-2
Zoals je weet zijn de nummers 11 (linksbuiten), 10 (linksmidden, spelverdeler) en 9 (spits) heilig. Dus die nummers zullen niet gaan schuiven. Daardoor krijg je bij 4-4-2 het volgende;
11-9
8-10-7-6 (alternatief 10-8-7-6).