Mag een voetbalclub met 2 ploegen in dezelfde competitie aantreden?

In duitsland spelen in de 3de liga de 2de elftallen van bepaalde clubs.Als die promoveren,heb je dus de kans dat dit gaat gebeuren.Als de amateurs van een club goed genoeg zijn(dus steeds promoveren),en het geld hebben...mogen die dan samen in de eredivisie spelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duidelijke antwoorden maar welke is nou waar??

Antwoorden (2)

Ja, dit is mogelijk. De uitleg geef je zelf al eigenlijk. Sinds dit jaar kunnen ook de clubs uit de Jupilerleague degraderen en de clubs uit de Hoofdklasse promoveren naar de Jupiler league. Hierdoor onstaat ook de kans dat ze in de Eredivisie terechtkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat mag niet. Het 2e elftal zal dan niet promoveren, de volgende op de ranglijst heeft dan geluk.