Hebben vrouwen speciale sport bh's bij het voetballen?

Dan denk ik aan aannemen met de bal met de borst(en)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
6K

Het beste antwoord

Nee, er bestaat niet zoiets al een voetbal-bh (behalve één waar de cups voetballen zijn, of de BG oranje of iets in die trant).
Je neemt de bal ook niet aan met je borsten zelf maar in het midden van je borstkas boven je borsten, dus hebben vrouwen genoeg aan een gewone sport-bh.

Als je zelf de bal aanneemt op de borst moet je maar eens kijken waar hij terecht komt. Hij zal niet in de buurt komen van je tepels. Daarnaast denk ik dat een soort van verharde bh om je borsten te beschermen lastig is: je voelt de bal minder goed en het is minder voorspelbaar waar hij heen gaat. Tenminste, dat verwacht ik, maar met het laatste heb ik geen ervaring.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, In ieder geval voor het eerste deel van je antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze gebruiken sport-bh's..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat klopt, maar dat stond al in de vraag, de vraag gaat over speciale sport-bh's. Ik heb dat opgevat als: specialer dan een gewone sport-bh ;)
Bedankt voor de plusjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben niet overtuigd, maar gezien de duimpjes vond ik je antwoord wel voldoende. Zie ook nergens terug dat ze er misschien toch zijn. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Als je een bal goed aanneemt doet dat niet meer pijn dan bij een man. Ze dragen speciale sportbh's als ze wat grotere borsten hebben vanwege de beweging maar niet om de bal op te vangen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik heb nog eens verder gezocht op één van de beste sportbh sites van Nederland.

http://www.kiesdejuistesportbh.nl/sportbh-s/top-4/sport-bh-voor-volleybal.html

Let niet op de volleybal in de link, deze link verwijst naar meerdere zaal/veldsporten.

Anita hier legt uit dat je speciale bh's hebt voor sporten waar je moet springen en rijken naar de bal. Dus voor de keeper zijn deze bh's perfect. Voor een speler is het niet eens zo heel noodzakelijk omdat ze niet met haar handen moet rijken naar de bal. Omdat je bij koppen toch last hebt van opspringende borsten is het wel verstandig om zo'n bh te kopen maar voor het opvangen van de bal zijn geen speciale bh's te koop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn wel degelijk speciale voetbal Bh's. In gespecialseerde (sport)zaken vind je BH's voor verschillende doeleinden. Zo heb je voor fitness bijvoorbeeld een andere BH nodig dan voor voetbal. Niet elke sport BH is dus geschikt voor voetbal.