Wat is het verschiltussen bijv reserve hoofdklasse en standaardhoofdklasse ?

Ik snap het verschil klasse tusse reserve en standaard niet kan iemand het uitleggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
27.7K

Antwoorden (2)

Het standaardteam is het beste (dus: eerste) team. Alle andere teams heten reserveteams.

Bij de amateurs is het hoogste nivo waarin je kunt spelen de "topklasse". Daaronder komt de "hoofdklasse" en dan de "1e klasse", "2e klasse" enzovoorts.

Als jullie eerste team hoofdklasse speelt dan zijn de andere teams "reserve hoofdklasse". En als je eerste team bijvoorbeeld 2e klasse speelt dan is de rest "reserve 2e klasse".

Ik neem hierbij overigens aan dat het over voetbal gaat. Anders kan het anders zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo bruller bedankt voor je reactie Maar wat ik eingelijk dan weer niet begrijp is het verschil tussen standaart hoofdklasse en reserve hoofdklasse .
Bijna alle eerste teams (de standaard teams) spelen in de standaardklassen. Topklasse-Hoofdklasse-Eerste Klasse- Tweede Klasse etc. Bijna omdat standaardteams van heel zwakke verenigingen die te zwak zijn voor de laagste standaardklasse in een zeer lage reserveklasse mogen inschrijven. Alle andere elftallen spelen in de zogenaamde reserveklassen. Het tweede elftal (bijna altijd het sterkste reserve elftal) kan in de reserveklassen ook promeren en degraderen. Zo kan het gebeuren dat het eerste elftal in de tweede klasse speelt en het tweede elftal in de reserve eerste klasse speelt.
Er was bij voetbal altijd een strikte scheiding tussen standaard elftallen en reserve elftallen, maar nu is door het laten spelen van Jong-Ajax, jong-Twenthe en Jong-PSV in de Jupiler League die scheiding doorbroken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als een 2e klasse reserve team naar de 1e klasse reserve is gepromoveerd, kan het dan verder promoveren naar standaard 1e klasse? Of zou het dan naar reserve hoofdklasse gaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
reserveteam komen (m.u.v. jong Twente, jong PSV en Jong Ajax) nooit in een standaarklasse uit. Er wordt dan gepromoveerd naar de volgende reserveklasse.