Waarom hebben voetballers nu nog shirtjes aan met korte mouwen?

Waarom hebben vele voetballers nu in de winter nog shirtjes aan met korte mouwen. het lijkt mij sterk dat zij die shirtjes aan hebben omdat zij het warm hebben in de winter ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
5K

Het beste antwoord

Dat is de eigen keuze van de spelers.
Als je goed oplet, zie je altijd wel één of meerdere spelers (vaak van die types uit exotische landen in Zuid-Amerika) die er toch voor kiezen met lange mouwen te spelen al dan niet aangevuld met handschoenen en een lange broek.
Anderen (ik zelf vroeger altijd ook) hield het altijd op korte mouwen. Je krijgt het vanzelf warm zat (hoewel zo'n voetbal die keihard op een bloot been terechtkomt in die kou niet altijd een pretje is...).

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk maar even naar onderstaande foto van de wedstrijd van gisteren.
Je ziet twee Roda-spelers (in gele shirt) de voorste speelt met korte mouwen, de achterste heeft lange mouwen aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi voorbeeld, als voorbeeld wilde ik ook Ooijer en Pieters noemen als voorbeelden van spelers die eigenlijk altijd wel met korte mouwen spelen. De echte Nederlandse bikkels hebben denk ik gewoon korte mouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, de echte bikkels spelen met blote armen en benen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedank voor jou antwoord :zelf heb ik vroeger ook gevoetbald . maar als het echt koud was bleven wij in de kantine.

Andere antwoorden (3)

Het speelt gewoon lekker met koude onderarmen. Heerlijk fris.....Dat houdt je alert!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je intensief voetbalt, krijg je het vanzelf warm.

Als je oplet, zie je dat de bankzitters wél een trainingspak met lange mouwen aan hebben. Pas als ze het veld in worden gestuurd (na warmgelopen te zijn) gaat dat uit, dan zou het veel te warm zijn en alleen maar in de weg zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben standaart lange mouwen, maar ik sproop ze altijd op, speelt lekker en de kou kan me niet zoveel boeien.
zit je daarna lekker in de kleedkamer onder de hete douch met handen die kapot veel pijn doen van de hitte van de hete douche!:D

en over profs gesproken, het is hun eigen keuze, ze kiezen er zelfs soms voor om er handschoenen bij te dragen