welke invloed heeft voetbal op de economie?

Ik wil graag weten of voetbal goed is voor de economie van een land en of het ook goed is voor de bevolking van een land waar bijvoorbeeld een E.K. of W.K. wordt gehouden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
2.1K
Antoni
11 jaar geleden
Ik vond een rapport over de economische waarde van voetbal: https://ebv.knvb.nl/uploads/Yz/ZW/YzZWzUUmOCwHCags7f9J6g/De-Waarde-van-Voetbal-2005.pdf Het is echter al bijna acht jaar oud en gaat alleen over Nederland. Misschien heb je er toch wat aan.

Antwoorden (1)

Het is deels goed voor de economie. Bijvoorbeeld grote clubs, deze zorgen ook veel werkgelegenheid, verder is het ook goed voor bijvoorbeeld de lokale horeca.

In grote landen, waar het ek en wk worden gehouden, deze maken meestal verlies. Dit komt omdat de kosten vaak hoog zijn.