Waarom mag je niet twee clubcards hebben?

Ik las dit op de website van Feyenoord:
''En tevens mag je niet in het bezit zijn van meerdere
clubkaarten (van één of meerdere betaald voetbalclubs).''

Dit bij PSV:
''Nee, dit is niet mogelijk. Indien je een Club Card van een andere club hebt, is het helaas niet mogelijk om een PSV Club Card aan te vragen.''

En bij Vitesse:
''Indien je reeds in het bezit bent van een seizoen- of Club Card van een andere Nederlandse club in de Ere- of Eerste Divisie, dan kun je géén Vitesse fankaart aanvragen.''

Ik vraag me af waarom je niet meerdere clubcards in bezit mag hebben in het betaalde voetbal. Blijkbaar zijn de clubs hier op tegen. Weet iemand waarom? Waarom mag dit niet? En kunnen ze dit controleren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
12.2K

Het beste antwoord

waarschijnlijk om te voorkomen dat je kunt kiezen tussen welke supporters je komt te zitten. Je kunt dan als "fan" van de ene, tussen de fans van de andere partij gaan zitten. Uitgaande van slechte bedoelingen, kan je op die manier (als je met veel bent uiteraard) een hoop gedoe uitlokken.
Persoonlijk vind ik het wat jammer dat het op deze manier moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lijkt mij ook +.