Waarom is iemand voor een bepaalde club?

Wat ik bedoel is: ik kom uit Leiden, dat is dus het dichtst bij Den Haag, en het lijkt mij niet meer logisch dat je voor een club uit je regio bent, daar heb je toch meer mee. Maar ik ken vele mensen uit Limburg, die naar Feyenoord reizen, en ook andersom. Dus waarom zo ver reizen als er een club uit je regio is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
1.4K

Het beste antwoord

Liefde voor, overgenomen van je familie vanaf het moment van geboorte.
Speler die je aanspreekt.
Het meegaan in de b.v. rivaliteit tussen Ajax en Feijenoord.
Jongetjes stoer doen, zo van ik vóór...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik woon ook in Leiden, maar ben voor NAC.
Omdat veel familie van me daar woont, ik zelf daar woonde. enz. Genoeg redenen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, in mijn geval zou ik kunnen zeggen dat mijn familie uit het Zuiden komt en dat ik daarom een bepaalde Brabantse club aanhang, maar de waarheid is dat ik op voetbal gegaan ben in het jaar dat die club net de Europa Cup 1 won en daarna het EK-voetbal waar een groot deel van de selectie ook van die club kwam.
Misschien dat ik ook wel graag wed op paarden die wel kunnen winnen, ipv op een club die het nooit gaat redden.

Aan de andere kant ben ik daarnaast ook fan van de club uit mijn buurt. Als FC Twente het moet opnemen tegen mijn cluppie uit het zuiden, dan hoop ik eigenlijk altijd op een gelijkspel, omdat ik het toch ook wel heel erg leuk zou vinden als Twente een keer kampioen gaat worden.... (so far, so good).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gevoel heeft toch niks met logica te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk ook dat je een bepaalt gevoel bij een club moet hebben.
ook is het denk ik een beetje meelopen met vriendjes want als al je vrienden voor ajax zijn kan je moeilijk voor feyenoord zijn want dan ben je niet meer welkom.

ik ben zelf voor heerenveen simpelweg omdat ik een fries ben
14 jaar geleden
Het is maar net wat je persoonlijk aanspreekt.
De liefde voor een bepaalde club , gaat soms heel ver,
de manier van spelen,de organisatie van een club.
En als je er ver van af woond,dan is er altijd nog het internet de clubpagina's van je club.
Ben zelf heel erg fan van Manchester United.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Liefde' voor een voetbalclub wordt vaak met de paplepel ingegeven. Kleine kinderen die amper weten wat 'voetbal' inhoudt, lopen in een Ajax- of Feyenoordshirt en hebben hun hele kamer daar naar ingericht. De ouders bepalen wel wat goed is voor hun kind. Als dat kind groot is, is ook de kans groot dat ze een aanhanger van die club blijven.
Maar als iemand echt van het spelletje voetbal houdt en niet chauvinistisch is, kiest 'ie voor een club die naar zijn idee 'mooi' voetbalt speelt. En dat hoeft niet per se een club in je eigen omgeving te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben Feyenoord terwijl ik in Assen woon? Waarom? Gewoon omdat me d club aanspreekt, iedereen bij mij in de buurt is voor Ajax, maar ik heb het beste gevoel bij Feyenoord.

Maar is bij de meeste verschillend, de één kiest voor een club omdat hij die toevallig zag op TV als klein kind , of omdat de club veel prijzen won/wint in zijn tijd. Of inderdaad waarvan je vriendenkring fan is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn vader begin jaren 70 veel naar de radioverslagen van ajax luisterde,en ajax het goed deed werd ik automatisch voor ajax.
Het werd mij met de paplepel ingegoten.
Tegenwoordig maakt het me niet meer zoveel uit.
Het gaat mij meer om goed voetbal en inzet,dat spreekt mij meer aan.
Ik vindt het mooi dat een kleine club van een grotere weet te winnen,want ze moeten er allemaal voor lopen en werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een kleine club wint van een grote club, en je bent fan van die kleine club,geweldig dat vergeet je nooit meer.
+1
Een clubkeuze is, in ieder geval bij mij, niet iets wat je kiest. Op een gegeven ben je voor een club omdat je voor de club bent. Vaak is dat een club in de regio, maar soms ook niet omdat er geen clubs in de regio zijn of omdat je je niet thuis voelt bij een de dichtsbijzijnde club.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens ben ik voor PSV en volg daarnaast HFC Haarlem met meer dan gemiddelde belangstelling.