Welke 3 voetballers uit de provincie Drenthe hebben er voor het Nederlands Elftal gespeeld?

Ik zoek alle spelers afkomstig uit de provincie Drenthe die voor het Nederlands elftal hebben gespeeld. bij mijn weten zijn dit er 3 maar dit weet ik niet 100% zeker.

Weet iemand het antwoord op deze vraag?

bvd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel Ivy4u. Dat is er alvast 1!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zij moeten hier tussen staan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spelers_van_het_Nederlands_voetbalelftal

Antwoorden (2)

Ik heb er eentje gevonden, Arend Schoemaker uit Diever.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
John de Wolf heeft in zijn FC Groningen tijd in het Drentse Roden gewoond. Hij heeft in het Nederlands Elftal gespeeld. Verder Jan van Beveren, die, voordat hij naar Sparta verkaste, voor de amateurclub Emmen heeft gespeeld. Hij woonde toen in of bij Emmen. Hij was keeper van het Nederlands Elftal totdat hij en andere PSV clubgenoten problemen kregen met Johan Cruyff.
Doelman Tonny van Leeuwen, die bij o.m. Sparta en GVAV (de voorloper van FC Groningen) heeft gespeeld, heeft in het Drentse Peize gewoond. Hij heeft voor het Nederlands Elftal gespeeld.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dan schiet mij de naam van Jan van Dijk te binnen. Toen hij bij FC Groningen voetbalde en later daar trainer was, woonde hij in het Drentse Roden. Hij is ook bij de plaatselijke club Roden actief geweest als voetballer en/of trainer. Volgens mij is hij een keer voor het Nederlands Elftal uitgekomen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Cor, Bedankt voor je hulp maar helaas zijn al deze voetballers niet in Drenthe gebeuren. Ik zoek spelers die in de provincie Drenthe zijn geboren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gebeuren = geboren ; )
corzijlstra
11 jaar geleden
Peter Hoekstra, geboren 1973 te Assen. Die stond al bij de reacties.
Jan van Beveren was weliswaar niet in Drenthe geboren, maar hij heeft er wel een deel van zijn jeugd gewoond. Toen hij 9 of 10 jaar oud was verhuisde hij naar het Drentse Emmen.