Hoe te duiken bij voetbal

Als ik keeper ben bij een potje voetbal op school ofzo, dan probeer ik naar de bal te duiken, maar dat lukt niet ik weet niet of ik bang ben ofzo.
Iemand tips om goed te kunnen duiken?

Toegevoegd na 15 minuten:
Oh ja, ook nog tips om op de bal af te komen? ( dat iemand met de bal naar het doel dribbeld, en dat je de bal voor zijn voeten pakt bedoel ik)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.8K

Het beste antwoord

Allereerst: het is een kwestie van durven. Vraag eens aan vriendje of hij de ballen eens in de hoeken wil gooien, niet te hard en voer dat steeds op. Ga lekker eens naar het zwembad als het niet zo druk is met een vriendje en doe hetzelfde: het neerkomen doet dan minder zeer. De truuk zit hem niet in de armen maar in de benen: goed afzetten en SPRINGEN!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die duikers toch... Drogba, Gilardino,... Allemaal hebben ze het al wel eens professioneel gedaan. Graag een overzicht?

Deze twee jongens beelden het in hun eigen stijl uit...

http://www.youtube.com/watch?v=hn3gFOxfGss&feature=player_embedded

Toegevoegd na 1 minuut:
En bekijk zeker ook deze link:

https://nl-voetbal.s2s.net/todays_skill.php?id=204&quality=3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dat je al een beetje door je benen heen gaat en op je tenen staat. Je bent zo sneller en dichter bij de grond bij de grond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je begint NOOIT op de doellijn. Je staat er altijd 2 meter voor als iemand op je afkomst. Je maakt je doel kleiner.
Ga als iemand op je afkomt of op de bal duiken, of met je handen langs je lichaam door je knieën dat hij geen kant meer op kan.