Wat zegt het prijsverschil over de kwaliteit van de Nike voetbalschoen, terwijl het om hetzelfde (lijkende) model gaat?

In veel sportzaken kan je bepaalde nikemodellen kopen maar zit er prijsverschil tussen hetzelfde lijkende model. Waar zit dit prijs- (en ik denk kwaliteits-)verschil in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Das puur marketing... Het kost meer dus is de beleving dat het beter is

Antwoorden (2)

De Nike schoen gaat meestal langer mee omdat de kwaliteit hoger is, maar je betaald ook veel voor het merk. Geen merkschoenen zijn meestal ook goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit klopt inderdaad. Je hebt meestal een model van 50 tot 60 euro, een model van 100 tot 150 euro en het duurste model van 250 euro of meer.

Meestal is het duurste model het "echte" model, die professionele voetballers dragen. Dit model is het lichtst van de drie, en de kwaliteit van het materiaal is veel hoger in vergelijking met het goedkoopste model.

Het eerste model is het zwaarst van de drie, en is kwalitatief gezien het slechtste. Dit betekent niet dat dit een slechte voetbalschoen zijn. Deze zijn voor kinderen die nog groeien, en daarom zijn deze van mindere kwaliteit, maar erg goed geschikt voor kinderen in het amateurvoetbal die nog groeien.

Het middelste model zit kwalitatief tussen de twee in, en zit meestal kwa gewicht er ook tussenin.