Hoe kun je scharen doen terwijl je sprint bij het voetballen?

Ik kan het alleen niet zo snel terwijl ik ren en ook niet goed.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (4)

Scharen tijdens een sprint zou ik je niet aanraden. Sprinten met de bal is sowieso haast onmogelijk.

Als je kijkt naar grote voetballers als Ronaldo (die de schaar zo leuk vind dat die bij hem onderhand voorspelbaar zijn), dan zie je de schaar bij hem echt niet in volle sprint, je zou je benen breken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja tijdens het rennen dan
Scharen zijn heel vaak nutteloos, dus ik zou me er niet te druk om maken als ik jou was. Waar je beter op kan trainen, is je sprint op de eerste meters. In het voetbal gaat het er vaak om wie het eerst bij de bal is, daarom is je startsnelheid erg belangrijk.

Daarnaast is dribbelen met de bal aan je voet erg belangrijk.

Overigens is Derk Boerrigter een erg goeie buitenspeler van Ajax, maar ik heb hem nog nooit een schaar zien doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oefenen. Eerst zorgen dat je het goed kan als je rustig loopt, en dan steeds wat sneller proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle bewegingen die je wil maken moet je eerst goed oefenen. Het beste doe je dat aan de hand van video, en als je trainer dan kan corrigeren als je de schaarbeweging doet leer je het steeds beter.
Wiel Coerver was de trainer die alle bewegingen op video heeft laten opnemen, je vind er nog veel op youtube.
Bedenk, een schaar beweging is bedoeld om een tegenstander te passeren, daarom maak je hem en niet om indruk te maken om het publiek.

Dat betekent de beweging op tijd inzetten, zeker 2 meter voor je bij hem bent, want anders kan hij niet reageren op je misleidende beweging met het bovenlichaam die de stap over de bal moet ondersteunen. Zodra hij reageert neem je bal met de andere voet mee naar de andere kant. Dan moet je versnellen, niet perse al als je op hem afgaat.