Voetbalpoule op het werk: wat is nu de topscorer?

Onenigheid op het werk. Je kon 10 punten krijgen voor de topscorer en gelukkig maakt het niet uit voor de nummer 1 maar de nummer 2 kon ook een geldbedrag winnen.

Degene die de poule organiseert gaat uit van ALLE spelers die 3 doelpunten hebben gescoord http://nos.nl/ek2012/statistieken/ maar iemand die Torres had (en daarmee tweede kan worden) vindt dat je alleen Torres moet nemen http://nos.nl/ek2012/artikel/390351-torres-topscorer-van-het-ek.html

Wat is het nu als je daar van tevoren geen afspraken over hebt gemaakt?

Toegevoegd na 16 uur:
Maar hadden we dit kunnen weten? Heb je elk jaar maar 1 topscorer op basis van assists en speeltijd? We doen niet elk jaar mee met een poule waarbij je de topscorer moet voorspellen en vaak is het natuurlijk ook maar 1 persoon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K

Het beste antwoord

als er van tevoren geen verdere afspraken zijn gemaakt over de topscorer, dan is het het meest eerlijk, dat iedereen die een van de spelers heeft gekozen, die uiteindelijk 3 keer hebben gescoord, 10 punten krijgt.

Toegevoegd na 7 minuten:
In geval van Torres worden er extra spelregels bijgehaald, waar jullie van tevoren geen afspraken over hebben gemaakt.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zo zou het moeten gaan maar degene die het meeste voordeel uit alleen Torres haalde heeft het heel snel doorgedrukt en heeft de organisator geen tijd gegeven om even rustig na te denken. Een volgende keer zal er in ieder geval in de regels komen dat de organisator beslist en zal er ook duidelijk staan wat er precies bedoelt wordt met topscorer.

Andere antwoorden (2)

De UEFA heeft Torres als topscoorder aangewezen, omdat hij de minste minuten heeft gemaakt om tot zijn 3 doelpunten (en 1 assist) te komen.

Maar het is natuurlijk wel een dilemma, als je daar geen afspraken over gemaakt hebt. Toch zou ik afgaan op bovenstaande, hij krijgt de 'enige echte topscorerstitel', zoals de bron het verwoordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik kom er eigenlijk zelf ook niet uit, want aangezien dit verder voor niemand duidelijk was bij de aanvang van het toernooi, zou ik tóch iedereen die een speler heeft gekozen met 3 doelpunten, de 10 punten geven.

Toegevoegd na 16 uur:
Ja, dit had je kunnen weten, was bijvoorbeeld bij het afgelopen WK ook zo:

"Thomas Müller is door de FIFA uitgeroepen tot topscorer van het WK 2010. De aanvaller van Duitsland kreeg die titel omdat hij meer assists maakte dan David Villa, Wesley Sneijder en Diego Forlan, die eveneens vijf doelpunten maakten."

Dit is de volgorde voor het kiezen van de topscorer:
"Spelers zijn geordend op gemaakte doelpunten, assists en minuten per doelpunt."

> http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=5O2SO61R
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van hoe je topscoorder definieert

1. Wie het meeste aantal doelpunten scoort, dan iedereen de punten die een speler heeft die 2x heeft gescoord

2. Topscoorder, degene die door de fifa daadwerkelijk is uitgeroepen tot topscoorder

Voortaan vooraf vastleggen.

Nu misschien de middenweg kiezen? Dus de persoon met Torres en de andere persoon die anders 2e zou worden delen de prijs of doen een potje ouderwetse rock paper scissors (best of 3).

Toegevoegd na 50 seconden:
ik bedoel 3x gescoord