Wat is beter, 1 keer per dag 2 uur trainen of 2 keer per dag 1 uur? (voetbal)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K

Het beste antwoord

Het is verstandiger om 2 keer 1 uur te trainen. Je verbrandt hierdoor meer calorieen maar ook train je je spieren wat meer.

Zo geef je je spieren ook wat rust en raken je spieren dus ook minder snel overbelast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je de keus hebt is vaker trainen beter want voetbal is wel 2x 45 min maar je moet ook explosief kunnen zijn daar. Het is geen marathon die je moet leren uitlopen.

Dus rust tussendoor is beter zodat je 2x voor de volle 100% gaat maar als je merkt dat je de hele wedstrijd qua conditie niet volhoudt is het beter om vaker 2 uur te trainen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt als een vervelende vinger ;) +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt als een zwerende vinger :))
Twee keer per dag 1 uur, zo verdeel je het over de dag. Calorieën die je dan voor de sport hebt geconsumeerd worden dan verbrand. Als je dit achter elkaar doet, en vervolgens na de sport gaat eten verbruik je de calorieën amper.