Als je in een ''penalty reeks''!!! een bal schiet,die de keeper tegen houdt,die terug in het veld komt en terug met effect het doel in gaatt,telt dat?

Op een toernooi gebeurde dat,en werd hij afgekeurd maar volgensmij klopte er helemaal niks van.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is een regel welke al vele malen is gewijzigd... Maar de regel is nu dat de bal enkel in voorwaartse richting mag bewegen. Helaas voor jou: De scheidsrechter heeft de penalty dus terecht afgekeurd. Ik heb hier een officieel scheidsrechtersboekje liggen, gekregen van Eric Braamhaar en het staat hierin duidelijk beschreven.

Als de bal alleen door de keeper is aangeraakt, en niet door andere spelers, dan zou dit goal gewoon goedgekeurd moeten worden. Dit is pas geleden nog gebeurd, het staat op youtube maar ik kan de link niet zo snel vinden, sorry.

En bij onderstaand filmpje werd het weer wel goedgekeurd :P Ik denk (maar weet het niet 100% zeker!) dat de regel zo luidt: "De regel is dat de bal éénmalig getrapt mag worden, en de penalty is pas voorbij op het moment dat deze over de doellijn verdwijnt, over de achterlijn verdwijnt, in het bezit is van de doelman, of reeds door een andere speler beroerd is."

Bronnen:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=119412
http://www.youtube.com/watch?feature=playe...

Ja, officieel gezien moet dat tellen als een doelpunt. Maar... De scheidsrechter bepaald uiteindelijk. Dus op dat toernooi had je te maken met een partijdige of gewoon slechte scheidsrechter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100