Als je in een ''penalty reeks''!!! een bal schiet,die de keeper tegen houdt,die terug in het veld komt en terug met effect het doel in gaatt,telt dat?

Op een toernooi gebeurde dat,en werd hij afgekeurd maar volgensmij klopte er helemaal niks van.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
3.7K

Het beste antwoord

Dat is een regel welke al vele malen is gewijzigd... Maar de regel is nu dat de bal enkel in voorwaartse richting mag bewegen. Helaas voor jou: De scheidsrechter heeft de penalty dus terecht afgekeurd.

Ik heb hier een officieel scheidsrechtersboekje liggen, gekregen van Eric Braamhaar en het staat hierin duidelijk beschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hamvraag is nu: is er verschil met een gewone penalty of een penaltyreeks?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja die is er zeker. Wanneer je namelijk een gewone penalty (gewone penalty = tijdens de wedstrijd) neemt en de bal komt terug van de keeper/lat/paal, dan gaat het spel verder. Of de bal dan door het effect, of door een speler er alsnog ingaat is het gewoon een doelpunt.

Andere antwoorden (3)

Als de bal alleen door de keeper is aangeraakt, en niet door andere spelers, dan zou dit goal gewoon goedgekeurd moeten worden. Dit is pas geleden nog gebeurd, het staat op youtube maar ik kan de link niet zo snel vinden, sorry.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En bij onderstaand filmpje werd het weer wel goedgekeurd :P

Ik denk (maar weet het niet 100% zeker!) dat de regel zo luidt:
"De regel is dat de bal éénmalig getrapt mag worden, en de penalty is pas voorbij op het moment dat deze over de doellijn verdwijnt, over de achterlijn verdwijnt, in het bezit is van de doelman, of reeds door een andere speler beroerd is."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi,ja klopt,maar geldt dat ook voor een penaltyreeks?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ooh sorry,dit is een penalty reeks sorry
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dit was een penaltyreeks. Ik ben dus niet helemaal zeker of de regel hier wel goed is toegepast, maar ik denk het wel.
Ja, officieel gezien moet dat tellen als een doelpunt. Maar... De scheidsrechter bepaald uiteindelijk. Dus op dat toernooi had je te maken met een partijdige of gewoon slechte scheidsrechter.