als een keeper een bal gevangen heeft mag je die dan uit zijn handen schoppen?

Toegevoegd na 30 seconden:
of slaan ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
19.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
domme vragen bestaan niet i.i.g. ;)

Antwoorden (2)

Met voetbal? Nee, dat mag absoluut niet. Je mag zelfs te keeper in het vijf meter gebied niet aanraken of hinderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slaan kan natuurlijk helemaal niet, dan zou je als veldspeler hands maken. Ook een keeper mag dit niet doen bij een andere keeper, dan is 'ie namelijk buiten zijn eigen strafschopgebied (al zal het niet vaak voorkomen dat een keeper van de tegenpartij helemaal aan de andere kant komt te staan).

Je mag 'em ook niet uit z'n handen schoppen, de bal vast is de bal vast. Alleen als 'ie op de grond ligt, en de keeper heeft de bal niet klem, kan een speler proberen de bal nog te ontfutselen. Vaak resulteert dit echter in een vrije trap voor de keeper (worden over het algemeen door scheidsrechters in bescherming genomen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat komt omdat je niet mag door / na trappen