bestaat er een soort fifa ranglijst van verdedigers? zo ja welke verdedigers zijn dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Nee, dat wordt niet apart per linie bijgehouden.

Wel bestaat er iets als "wereldvoetballer van het jaar". De winnaar daarvan krijgt de Gouden bal.

"De FIFA Ballon d'Or is een trofee die vanaf 2010 jaarlijks wordt uitgereikt door de Wereldvoetbalbond FIFA aan de beste mannelijke en vrouwelijke voetballer en coach van het voorbije jaar. Winnaar is hij/zij die de meeste stemmen achter zijn naam krijgt; de stemmen worden uitgebracht door de bondscoaches, aanvoerders van de nationale ploegen en journalisten van over de hele wereld. De prijs is een samenvoeging van de Wereldvoetballer van het jaar en de Gouden Bal."

http://nl.wikipedia.org/wiki/FIFA_Ballon_d%27Or
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die prijs zal inderdaad niet snel naar een verdediger gaan. De hoogste prijzen worden ook betaald voor spitsen.
Die lijst bestaat er niet, maar heb wel een lijst voor je gevonden met de beste spelers ooit uit 2004. Wel alleen de levende nog maar. Daarin kun je wel zien wie ooit de beste verdedigers waren. Maar volgens de fifa ballon d'or rankings en daar staan ook drie verdedigers op zijn op dit moment de beste verdedigers ter wereld. Eric Abidal, Dani Alves en Gerard Pique.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Abidal, Dani Alves en Pique alleen? dan kan ik wel een heel lijstje van verdedigers van dat niveau opnoemen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt maar dit zijn de enige voetballers die op de shortlist van de UEFA voor komen dus de beste van de wereld. Al word er ook nog getwijfeld aan de eerlijkheid van de UEFA