Waarom trekken voetballers vaak hun truitje uit wanneer hun team heeft gescoord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon uit blijdschap. Zou ik ook doen.
sterredag
12 jaar geleden
Perfect antwoord, hoeft niet als reactie geplaatst te worden, want dat is de reden ook al mag het niet meer zoals leonietje zegt, de vraag is waarom, niet of het mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind t niet erg ook om te zien :) in de meeste gevallen dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pure aanstellerij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moeten ze verplicht stellen.. Dat wordt het misschien leuk voor vrouwen om naar voetbal te kijken.
" kijk schat, die heeft een lekker lichaam, waarom heb jij dat niet???"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trokken ze niet alleen hun shirt uit als ze ZELF hadden gescoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pelle. Gisteren toen bayern de laatste penalty scoorde trokken ze allemaal hun shirt uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw allemaal...zucht dat moet mooi zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@chowdernova. Dat ze rennend met hun shirt in de hand langs de supporters renden was niet alleen omdat de wedstrijd was beeindigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze exhibitionist zijn? :D

Het beste antwoord

Het is een soort van juichen. Vroeger sprongen de spelers alleen maar. Tegenwoordig probeert iedereen op zijn eigen manier te juichen. Het shirt uit trekken is steeds minder. De speler krijgt hier voortaan ook een gele kaart voor. Je ziet voortaan spelers dansen of iets apart doen. Hier onderscheiden spelers zich mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is inderdaad een vorm/een expressie van blijdschap die de een rond de cornervlag doet dansen, de tweede met een half omhoog getrokken shirtje slidings voor de goal doet uitvoeren en de derde dus het shirt helemaal doet uittrekken...

Het mag niet meer hoorde ik, dat is dan toch jammer, want als ik het mij goed herinner trokken beide ploegen de shirts uit aan het eind van de wedstrijd en werden deze geruild.
Het is mogelijk dat dit alleen bij bepaalde wedstrijden het geval was. Internationale bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
shirt uittrekken tijdens de wedstrijd is tegenwoordig verboden maar na afloop is geen probleem dus shirts ruilen mag hoor
Volgens mij was in Nederland Mike Obiku van Feyenoord ooit de eerste die dit deed. Gebeurde in een bekerwedstrijd tegen Ajax in het Olympisch stadion, waarin Obiku in de verlenging de 1-2 scoorde (in een tijdperk dat de zgn. golden goal nog bestond) en zo uit z'n dak ging dat hij z'n shirt uittrok en zo ongeveer door het hele Olympisch stadion liep achtervolgd door de andere Feyenoorders. Toen was dat - behalve dat de regel van de gele kaart nog niet bestond - niet erg, want de wedstrijd was door die golden goal toch afgelopen.