Hoe kan het, dat het dikwijls voorkomt, dat (bijna) alle spelers van een voetbalelftal tegelijkertijd uit vorm zijn?

Alle voetballers van een elftalselectie zijn wel eens uit vorm. Ook enkele voetballers uit die selectie tegelijkertijd. Maar het lijkt mij te toevallig, dat (bijna) alle voetballers uit die selectie tegelijkertijd uit vorm zijn. Die vraag kan ook bij andere teamsporten van toepassing zijn.

12 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo komt dat ' dikwijls' voor, waar heb je die info vandaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het e.e.a. met elkaar samenhangt. Wanneer er een paar spelers slecht bezig zijn, krijg jij als individu zijnde ook slechtere ballen. Waardoor je het zelf ook zwaarder krijgt. Het mentale aspect zal denk ik ook een hoop meespelen. Wanneer er een aantal spelers aan het mokken zijn, kun je daar zelf ook flink door beinvloed worden..en daar ga je..de negatieve spiraal in. Verder is er natuurlijk geen eenduidig antwoord op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lianne, geen idee, vertel het mij ;) Ik heb de foto van internet ergens.

Het beste antwoord

Voetbal is een teamsport en je moet het dus met z'n allen doen. Als trainer probeer je de spelers bij te brengen dat je bijvoorbeeld driehoekjes moet maken op het veld... waardoor de bal snel rond kan gaan. Is er een speler van dat driehoekje niet in vorm; dan mislukt het driehoekje en zijn de andere spelers de dupe van de vorm van de ander. Dit is een simpel voorbeeld, maar wanneer dit het geval is en het komt vaker voor in een wedstrijd, dan gaat het niveau van de andere 2 spelers bijvoorbeeld ook omlaag. Zij moeten extra meters afleggen om de zwakte van die ene speler op te vangen en gaan meer dingen doen welke zij normaal gesproken niet hoeven te doen.

Ik zeg tegen mijn team altijd: een team is zo sterk als de zwakste. De tegenstander vind de zwakste schakel in mum van tijd en gaan daardoor vaker die ene kant langs.

Het komt er uiteindelijk dus (volgens mij) op neer dat het puur toeval is wanneer er meerdere spelers uit vorm aan een wedstrijd starten, maar spelers kunnen elkaar wel uit vorm voetballen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lijkt mij dat ze dan niet uit vorm zijn maar vermoeid, als een heel elftal er last van heeft niet vooruit te komen.
12 jaar geleden
Als er 1 speler uit vorm is valt dat veel minder op. De spelers die wel in vorm zijn verbloemen het, of de speler wordt gewisseld.

Als meerdere spelers uit vorm zijn, heeft dat invloed op het resultaat, en bijvoorbeeld ook de reacties vanuit de media. Je kunt ook moeilijk alle spelers vervangen als het even wat minder gaat. Daarom valt het veel meer op als een groter deel van het team uit vorm is, dan wanneer het slechts één of twee spelers betreft.