Waar zit nou het meeste geld met voetbal? (extra uitleg)

In england, of vooral in spanje bij barcelona etc?
ik zou wel een meer daarover willen weten.
en wat verdient een speler bijv bij Real Madrid gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Real Madrid is de club die het meeste verdiend per jaar

Ik praat nu over het jaar 2010-2011

1ste Real Madrid = 479,5
2de Barcelona F.C = 450,7

En de andere clubs volgen het is duidelijk dat spanje , volgens Uefa het beste elftal heeft, en met de prijzen die zie Nationaal en Internationaal winnen is het duidelijk dat zij het meeste geld hebben

Een speler van Real Madrid verdiend gemiddeld

Ronaldo verdient op jaarbasis twaalf miljoen euro bruto, wat neerkomt op negen miljoen euro netto. Daarmee verdient hij net zoveel als de Braziliaan Kaká. Iker Casillas (5,7), Mesut Özil (5), Xabi Alonso (4,5), Karim Benzema (4,5) en Gonzalo Higuaín (3,5) vormen naar verluidt de subtop bij de Spaanse topclub.

Real Madrid heeft alleen speciale spelers ;)
Maar je ziet Ronaldo 12 miljoen

En de rest volgt

Toegevoegd na 3 minuten:
1ste Real Madrid = 479,5 Miljoen
2de Barcelona F.C = 450,7 Miljoen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze hebben het meeste geld, maar ook de meeste schulden... Verder ben ik het zeker met je eens, ze maak het meeste jaaromzet, en geven de hoogste salarissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ze winnen ook de meeste prijzen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klopt zeker, en beide teams spelen verreweg het mooiste voetbal :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wie is het beste Barca/ Real

Andere antwoorden (4)

Hier is geen zinnig antwoord op te geven.
Het meeste geld zit bij clubeigenaren die een complete club gekocht hebben, zoals de Abrahovic'jes (Chelsea), de Glazers (Liverpool) e.d.

Ook kun je niet zeggen wat een speler van Real Madrid gemiddeld verdiend. Een Ronaldo schijnt bijna 29 miljoen Euro op jaarbasis te verdienen, maar zijn teamgenoot Kaka krijgt "maar" zo'n 19 miljoen en dat is een bedrag waar teamgenoot Benzema (circa 7,5 miljoen per jaar), alleen nog maar van kan dromen.

http://www.loonwijzer.nl/home/Vippaysalarissen/vip-salarissen-voetballers#.T0qYmXnQJvF
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als liefhebber en kenner ben ik sinds enige jaren doorsbang voor de overname van de beroemdste voetbalclubs in Europa door miljardairs, die de voetbalclubs en het product voetbal als een speeltje zien. Op dit moment mogen rijke eigenaren nog "meedoen" in dit spel, maar hieraan komt een einde. Mijns inziens gaan belangrijke Arabieren de voetbalsport overnemen. Bij Paris Saint Germain is Nasser Ghanim Al-Khelaïfi de baas. Manchester City is het eigendom van Sheikh Mansour bin Zayed Al Nahyan (Verenigde Arabische Emiraten). Hun vermogen is veel en veel groter dan dat van mannen zoals Roman Arkadjevitsj Abramovitsj (eigenaar Chelsea) en Mohamed Al-Fayed (eigenaar Fulham).

Op dit moment zit het meeste geld in de hoogste Engelse divisie. Op de volgende twee plaatsen staan Spanje en Italië voor Duitsland. Een opvallende sprong maakt Rusland, dat aan talloze uitgespeelde spelers miljoenen betaalt. Als voorbeeld noem ik graag voorzitter Soelejman Aboesaidan chva Kerimov van Anzhi Makhachkala (uit Dagestan). Mensen zoals João Carlos, Samuel Eto'o, Mbark Boussoufa, Mehdi Carcela, Roberto Carlos en onze eigen Guus Hiddink verdienen daar vele miljoenen per seizoen.

Op de onderstaande weblink kan je nalezen welke absurde geldbedragen de spelers van FC Barcelona en Real Madrid per week en in totaliteit krijgen. Even een tipje van de sluier optillen. Een 1e elftal speler van Barca krijgt gemiddeld £95,081 en een speler van de Koninklijke krijgt voor dezelfde periode £88,421, dus gemiddeld exact 7% minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook zeggen waar het minste geld zit. Want Barca en Real hebben een schuld van een paar honderd miljoen omdat ze heel duren aankopen hebben gedaan, bijv. Sanchez of Benzema maar zij hebben wel onderpanden zoals hotels. In het Nederlands voetbal zit qua transfers veel minder geld maar de schulden zijn dan ook weer stukke lager of zelfs geen schuld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het meeste geld staat op het veld de rest gaat op aan jeugd opleidingen,scoutingaccommodatie en en leningen terug betalen aan banken extra gemeentes.als er minder op het veld staat dan dat je bezit kom je in fase drie oftewel curatele.