Wie kan AJAX treffen?

Ik loop alvast wat in de toekomst te denken, mijn mening is dat AJAX de volgende ronde van de CL niet meer uit handen mag en kan geven.

Nou gaat mijn vraag over het volgende ben het zelf even helemaal kwijt, wie kan AJAX treffen in de 1/8 Finale?

Wordt er gewoon geloot onder alle doorgaande teams? Of wordt de nummer 1 gekoppeld aan de nummer 2? Wie helpt mij met het antwoord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wint Lyon wel met 4-0, en verliest ajax met 0-4 en dan lig je er uit hoor.

Het beste antwoord

Als ze het al redden (wat ik hoop), dan treffen ze een nummer één van een andere poule, alle andere poules, behalve de eigen, dus Real Madrid kunnen ze niet meer tegen komen.

Van de 7 poules waarvan ze een nummer één kunnen treffen, is bij vier al bekend wie de nummer 1 is, dat zijn:

Bayern München
Inter Milan
Arsenal &
Barcelona

Daar kunnen nog bij komen:
Benfica, Manchester United (beiden nu 9 punten) of FC Basel (8 punten).
Benfica heeft hierbij de beste papieren, die speelt tegen Otelul Gelati, de ploeg die 5 van de 5 wedstrijden tot nu toe verloren heeft. ManUnited en FC Basel spelen tegen elkaar, één van die twee zal het miljoenenbal verlaten.
Woensdag weten we het.

De volgende tegenstander wordt:
Bayer Leverkusen (nu 9 punten), Chelsea of Valencia (beiden 8 punten, vorige ontmoeting 1-1 in Valencia).
Vanavond (dinsdag 6 dec) maken Chelsea & Valencia in een onderling duel uit wie er in de Champions League blijft en wie hem verlaat.
Wie hier de beste papieren heeft om tegenstander van Ajax te worden is moeilijk te zeggen. Leverkusen moet uit tegen Genk en Gek heeft tot nu toe in al haar thuiswedstrijden gelijk gespeeld. Doet ze dat weer, dan zal de eventuele winnaar van Chelsea-Valancia 1e worden.

De laatste mogelijke tegenstander van Ajax wordt:
Apoel Nicosia (9 punten), Zenit St Petersburg (8 punten) of FC Porto (7 punten).

St.Petersburg speelt thuis tegen Porto.
Apoel speelt uit tegen Shakhtar. Laatstgenoemde is al compleet uitgeschakeld.
Moeilijk te zeggen wie er hier de beste papieren heeft om groepswinnaar te worden. Apoel Nicosia is in ieder geval door, als eerste of als tweede, dat is niet te zeggen.

Maar goed, dit gaat alleen op als ze het redden tegen Madrid (ik denk het wel, Madrid heeft dit weekend de belangrijke competitiewedstrijd tegen Barcelona en ik verwacht dus dat woensdag de B-garnituur gaat spelen. Dit kan zowel voordelig (niet de toppers) als nadelig (de B-spelers willen zich in de kijker spelen) uitpakken voor Ajax.
Mocht Ajax 3e worden, dan zullen ze gekoppeld worden aan de nummers twee uit de Europa League.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nummers 1 kunnen alleen tegen de nummers 2 loten..
Ajax loot dus een nummer 1 uit een andere poule!
Hopelijk redden ze het woensdag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ajax loot inderdaad de nr.1.
Dat is nog niet bekend natuurlijk.
K,hoop ook zo dat ze doorgaan.
duimen maar.