Wat zou het in totaal kosten om een maand te verblijven in brazilië voor het wk?

Te denken aan:
-Vliegkosten
-Eten en drinken
-Overnachten
-10 wedstrijden bezoeken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (3)

Tickets voor een retourtje Brazilie kosten nu ongeveer 900 Euro, dat zal in 2014 ongetwijfeld iets meer zijn, zeker als er veel toestroom verwacht wordt.
Reken daar maar op een prijs van rond de 1100 Euro.

Wat betreft overnachtingskosten is het net wat je van plan bent. Wil je overnachten op campings, dan ben je een stuk goedkoper uit dan wanneer je hotels wilt.
Reken er wel op dat ook hier alle prijzen omhoog gaan, in verband met het grote aantal bezoekers dat ze verwachten.

Hotels zullen waarschijnlijk prijzen hanteren van rond de 70 Euro per nacht.
Eten en drinken kun je net zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Als je kiest voor een verblijf in een appartement of jeugdherberg, dan heb je een keuken waarmee je je eigen eten kunt maken, wat een stuk voordeliger is dan wanneer je elke dag uit eten wilt.

Qua tickets valt er nog niet veel zinnigs over te zeggen. Wel weet ik dat de FIFA in het begin de prijzen voor de kaartjes in Zuid-Afrika veel te hoog had liggen, pas toen bleek dat er te weinig verkocht werd werden de prijzen bijgesteld.
Toch denk ik dat je nog wel uit moet gaan van zeker een euro of 40 per wedstrijd in de groepsfase.
Deze prijzen stijgen per volgend niveau.
Kaartjes voor de finale zullen zeker minimaal 100 Euro gaan kosten.

Al met al denk ik dat je zeker rekening zult moeten houden met een Euro of 5000.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Retourvlucht naar Brazilië inclusief vervoer naar Schiphol en taxi naar slaapplaats in Brazilië 1000 euro

Als je meerdere steden wilt bezoeken is vervoer per bus geen optie. Dat moet ook per vliegtuig. Interne vluchten zijn duur. Afhankelijk van de afstand 250 - 500 euro

Eten en drinken zou ik budgetteren op 50 euro per dag

Brazilië zijn geen campings
Appartementen zijn te huur vanaf een minimum periode van een week. Blijf je korter in een stad dan ben je op een pension (pousada) of hotel aangewezen.
In pousadas is er geen luxe en je moet rekenen op een 20 euro per nacht, goedkope tot redelijke hotels van 50-100 euro per nacht, appartementen voor een week 300 euro

In Brazilië ben je vlug 50 euro per dag kwijt aan taxi's. Uitgaansgelegenheden liggen ver uit elkaar.

Busvervoer in de steden is spotgoedkoop in vergelijking met Nederland. Zou je met de bus naar een stadion gaan dan kost dat (2x enkel) niet meer dan 5 euro
12 jaar geleden
Voor 600 euro kunt u heen en terug vliegen naar Rio via Madrid. En buskosten zijn ook niet veel. de 10 wedstrijden zijn heel erg duur. Ik denk bij elkaar zo'n 600 euro. Weet niet hoe oud u bent maar u kunt ook in een Jeugdhostel verblijven. 8 euro voor een gedeelde kamer en 17 voor een prive kamer. Eten en drinken zyn spotgoedkoop maar u kunt beter naar de betere supermarkten gaan.

Samenvatting

Vliegkosten-€600
Buskosten/taxi-max. €100
Wedstrijden-€600
Overnachting-€80 of €170
Eten en drinken-€50

Totaal-€1430 tot 1520

Dat vind ik aanzienlijk meevallen. Ik ga ook naar het WK zeker weten, alleen maak ik me zorgen om de veiligheid. Ik wil geen gedoe op (voetbal)vakantie.

En 1 euro is op dit moment 43 braziliaanse real. De economie daar is niet heel erg slecht.