Hoe heet deze voetballer?

Hij was is een belg, lijkt op een indiaan en heeft gevoetbald bij Vitesse en ADO den haag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
Amadea
12 jaar geleden
Leeft hij nog, wás of is hij Belg?

Antwoorden (1)

Stijn Vreven
Afbeelding gewenst
Persoonlijke informatie
Volledige naam Stijn Vreven
Geboortedatum 18 juli 1973
Geboorteplaats Hasselt,  België
Lengte 181 cm
Clubinformatie
Spelend bij Esperanza Neerpelt
Rugnummer -
Positie Verdediger
Contract tot -
Jeugdteams
Diepenbeek VV
Sint-Truidense VV
KV Mechelen
Interlands
2002 België 2 (0)
Portaal    Voetbal
Stijn Vreven (Hasselt, 18 juli 1973) is een Belgische profvoetballer. Hij verruilde in 2008 Sint-Truidense VV voor KESK Leopoldsburg. Hij is momenteel speler-trainer bij eersteprovincialer Esperanza Neerpelt. In 2002 debuteerde hij in het Belgisch voetbalelftal.

De verdediger begon zijn carrière bij KV Mechelen, waarvoor hij in het seizoen 1993/1994 acht wedstrijden speelde. In Mechelen ontpopte Vreven zich tot vaste waarde in de verdediging, wat hem in het seizoen 1997/1998 een transfer naar AA Gent opleverde. Na twee seizoenen in Gent was het FC Utrecht dat de Belg naar Nederland haalde. Vier seizoenen lang was Vreven een cult-held in Utrecht. Vreven werd in Utrecht populair door zijn fanatieke manier van verdedigen en zijn tomeloze inzet. In de zomer van 2003 vertrok Vreven naar 1. FC Kaiserslautern in Duitsland. Dat avontuur leverde niet veel speelminuten op. Met slechts acht wedstrijden dat seizoen keerde Vreven terug naar Nederland, om bij Vitesse te gaan spelen. Bij Vitesse liet Vreven zien nog steeds dezelfde fanatiekeling te zijn. Zijn gedrag zou echter de reden zijn van zijn vertrek. Na commentaar over de 'kerst-stemming' die bij Vitesse zou hangen werd door Vitesse besloten de verdediger terug te zetten naar het tweede elftal. De verdediger vertrok naar daarop enkele weken later naar Omonia Nicosia in Cyprus, alwaar hij niet kon aarden vanwege het feit dat de Cyprioten in zijn visie meer op techniek dan op inzet speelden. Dat was voor hem een reden om te kiezen voor een aanbieding van ADO Den Haag. Bij ADO speelt Stijn op zijn favoriete rechtsachterpositie. Trainer Frans Adelaar bombardeerde Stijn Vreven meteen tot aanvoerder. Minder goed nieuws kwam er voor Vreven, als in maart 2007 werd vastgesteld dat hij suikerziekte heeft.

Hij haalde slechts 2 caps voor de Rode Duivels (in 2002 tijdens zijn periode bij FC Utrecht). Dit kwam mede door de concurrentie van onder andere Régis Genaux, Jacky Peeters, Eric Deflandre en Olivier De Cock op zijn positie als rechtsback.

Hij was helemaal idolaat van indianen.